Η επέκταση της υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής στα τετράχρονα είναι γεγονός και θα ξεκινήσει από το σχολικό έτος 2019-2020.
Το μέτρο κρίθηκε απαραίτητο παιδαγωγικά, αφού κάτι τέτοιο ορίζει άλλωστε η Ατζέντα 2030, με σκοπό τα παιδιά να εκπαιδεύονται από το Κράτος από μικρή ηλικία και να μυούνται στις «αξίες» της Νέας Εποχής.
Από την άλλη οι δήμοι κάνουν λόγο για «πυροτεχνήματα» υποστηρίζοντας ότι η εξαγγελία της κυβέρνησης είναι ανεφάρμοστη διότι απαιτούνται υποδομές και προσωπικό για την κάλυψη των επιπλέον αναγκών.
Λόγω του σοβαρού προβλήματος της υπογεννητικότητας στη χώρα μας, ωστόσο, εκτιμάται ότι ο αριθμός των μαθητών που θα φοιτούν στα νηπιαγωγεία της χώρας θα μειωθεί έως 13% τα επόμενα τέσσερα χρόνια και άρα αυτό βολεύει τα σχέδια της κυβέρνησης.
Ειδικότερα, το φθινόπωρο αναμένεται να ψηφιστεί ο νόμος για την 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, η οποία θα υλοποιηθεί σε ορίζοντα τριετίας. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Παιδείας, η αρχή θα γίνει τον προσεχή Σεπτέμβριο (2017-2018) με την καθιέρωση ως υποχρεωτικής της φοίτησης στην Α΄ τάξη Λυκείου.
Έως το σχολικό έτος 2019-2020, θα είναι υποχρεωτική η φοίτηση μέχρι και τη Γ΄ τάξη Λυκείου, ενώ τότε θα εφαρμοστεί και η υποχρεωτική ένταξη των παιδιών ηλικίας τεσσάρων ετών στις δομές προσχολικής αγωγής.
Σε αυτή την κατεύθυνση γίνεται συνεχής ενημέρωση των γονέων σε όλη την χώρα, ενώ υπάρχουν αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς.
Σύμφωνα με την καταγραφή που έχει γίνει από την Επιτροπή, κατά το τρέχον σχολικό έτος (2016-2017) λειτουργούν συνολικά σε όλη τη χώρα 5.054 νηπιαγωγεία γενικής παιδείας με 136.703 μαθητές εκ των οποίων οι 46.656 (ποσοστό 34%) φοιτούν μάλιστα σε ολοήμερο πρόγραμμα, το οποίο επιδιώκεται να γίνει αργότερα υποχρεωτικό για όλους.
Ξεκίνησαν βέβαια και οι έρευνες, οι οποίες εξαίρουν την συγκεκριμένη απόφαση της κυβέρνησης, η οποία από το 2019 θα απομακρύνει τα παιδιά από την οικογένεια και θα τα παραδίδει στο Κράτος.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά έρευνα του Οργανισμού Έρευνας και Ανάλυσης «διαΝΕΟσις», η επένδυση στην προσχολική αγωγή είναι μία από τις αποδοτικότερες που μπορεί να κάνει ένα κράτος.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ, παιδιά τα οποία έχουν συμμετάσχει σε προγράμματα προσχολικής αγωγής για τουλάχιστον ένα χρόνο, στα 15 τους εμφανίζουν κατά 30,3% καλύτερες επιδόσεις στα Μαθηματικά και κατ΄ επέκταση στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
Σύμφωνα δε, με την… διάσημη μελέτη του νομπελίστα Τζέιμς Χέκμαν, η ετήσια απόδοση για κάθε ευρώ που επενδύεται στην προσχολική αγωγή είναι 7-10%.
Θα ακούσουμε πολλά, προκειμένου να πεισθεί η κοινωνία και να μην αντιδράσει σε αυτό που αποφασίστηκε.
Ακόμα και αν χρειαστεί τα παιδιά να φοιτήσουν σε υπόγεια πολυκατοικιών:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου