Ετοιμάζει αεροπλανοφόρο o Ερντογάν…!
Τζούλια Λιακοπούλου
Ανατροπή της ισορροπίας στο Αιγαίο...
Η Τουρκία προχωρά με γρήγορα βήματα προς την ναυπήγηση του πρώτου της αεροπλανοφόρου...
Η Τουρκία προχωρά με γρήγορα βήματα προς την ναυπήγηση του πρώτου της αεροπλανοφόρου ύστερα από την απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής (SSIK) του Οργανισμού Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) οριστικοποίησης της επιλογής του σχεδίου. Όπως ανακοινώθηκε ο SSM αποφάσισε να κατακυρώσει τον διαγωνισμό των υποψήφιων σχεδίων για το Τουρκικό ελικοπτερόφορο/αεροπλανοφόρο στα τουρκικά ναυπηγεία Sedet της Κωνσταντινούπολης, το σχέδιο των οποίων στηρίζεται στην ισπανική σχεδίαση του αεροπλανοφόρου Juan Carlos των ναυπηγείων Navantia με εκτιμώμενο κόστος που πλησιάζει τα 1,67 δις δολάρια (1,2 δις ευρώ).
Η απόφαση αυτή του SSM φέρνει την
Τουρκία στο «κλειστό» κλαμπ των χωρών που έχουν στη διάθεσή τους αεροπλανοφόρα,
αλλά σηματοδοτεί κάτι πιο σημαντικό: τις μεγαλεπήβολες γεωστρατηγικές
επιδιώξεις της Άγκυρας η οποία μέσω της απόκτησης ενός τέτοιου σκάφους θέλει να
καταστεί ηγέτιδα δύναμη στην Ν.Α. Μεσόγειο έχοντας σταθερή αεροναυτική παρουσία
στην περιοχή.
«Η Τουρκική Αμυντική Βιομηχανία δεν έχει κανένα απολύτως εμπόδιο για να
κατασκευάσει ένα υπερσύγχρονο αεροπλανοφόρο, υπό την καθοδήγηση της κυβέρνησής
μου…», δήλωσε ο πρόεδρος Ερντογάν, προσθέτοντας ότι «…αυτό γίνεται εφικτό χάρη
στην… αποφασιστικότητα του κράτους μου… Η Τουρκία δεν μπορεί να τεμπελιάζει με
τα αμυντικά και στρατιωτικά θέματα…», προσέθεσε με έμφαση. Ο Τούρκος πρόεδρος
τοποθετεί το ξεκίνημα της κατασκευής στο 2021, όταν θα έχει ναυπηγηθεί το
αμφίβιο πολεμικό πλοίο TCG Anadolu, που θα είναι το μεγαλύτερο και πιο ακριβό
«στολίδι» του Τουρκικού Στόλου.
«Η Τουρκία φιλοδοξεί να καταστεί η πρώτη ναυτική δύναμη στη Μέση Ανατολή
και πιο πέρα, ειδικά σε περιοχές που αποτελούσαν κάποτε την Οθωμανική
Αυτοκρατορία…». Ο Ερντογάν επισήμανε ότι η αμυντική βιομηχανία της Τουρκίας
γίνεται διαρκώς όλο και πιο ανεξάρτητη από τους ξένους προμηθευτές, κυρίως χάρη
στην ανάπτυξη της τεχνογνωσίας από τους ίδιους. «Η στρατηγική μας
γεωπολιτική θέση δεν μας επιτρέπει να εφησυχάζουμε…».
Όπως μεταδίδει το Ρωσικό δίκτυο RT, η Τουρκία φιλοδοξεί να καταστεί η πρώτη ναυτική
δύναμη στη Μέση Ανατολή, ενώ επισημαίνεται ότι η επιλογή της κατασκευής του
αεροπλανοφόρου συνδέεται με την αυξανόμενη ένταση στη Μέση Ανατολή, το «άλυτο»
Κυπριακό πρόβλημα μετά την εισβολή του 1974 και τις «εδαφικές αμφισβητήσεις» με
την Ελλάδα στο Αιγαίο.
Σε σχέση με την Ελλάδα βέβαια, δεν χρειάζονται ιδιαίτερες αναλύσεις για να γίνει αντιληπτό
ότι πρόκειται για μια - ακόμη- αρνητική
εξέλιξη στην ισορροπία του τρόμου… την
όποια ισορροπία, ασθμαίνοντας προσπαθεί να
διατηρήσει η χώρα μας στο εξοπλιστικό πεδίο.
Βεβαίως, η Τουρκική
Αεροπορία έχει στη λίστα των παραγγελιών της αεροσκάφη F-35Β, που μπορούν να επιχειρήσουν από σκάφη
παρόμοιου μεγέθους…! Έτσι, με μια κινητή
ουσιαστικά βάση, στην οποία θα επιχειρούν τα
F- 35, θα μπορούν πρακτικά να εμφανίζονται τα συγκεκριμένα μαχητικά, σε
οπουδήποτε σημείο από το Ν.Α. Αιγαίο μέχρι και την Κύπρο, δημιουργώντας συνθήκες
ναυτικού αποκλεισμού όποτε το θελήσουν. Ταυτόχρονα με την ύπαρξη ενός τέτοιου
σκάφους θα μπορεί - και είναι σίγουρο πως
θα το πράξει - να ασκεί συνεχή και σταθερή
πίεση στην Ελλάδα ώστε, να απόσχει από
οποιαδήποτε ενέργεια στην ΑΟΖ σε περίπτωση που η Αθήνα θελήσει να ασκήσει τα
δικαιώματά της.
Στην Ελληνική πλευρά τι γίνεται; Ο Ελληνικός Στρατός
απλά θα παρακολουθεί; Με σφεντόνες κύριε Καμμένε (και όλοι οι προηγούμενοι…)
δεν αντιμετωπίζουμε την επαναληπτική καραμπίνα… Από το 2005 (θυμήσου
υποβρύχια…) δεν έχει γίνει καμμιά παραγγελία…
«Η Τουρκική Αμυντική Βιομηχανία δεν έχει κανένα απολύτως εμπόδιο για να κατασκευάσει ένα υπερσύγχρονο αεροπλανοφόρο, υπό την καθοδήγηση της κυβέρνησής μου…», δήλωσε ο πρόεδρος Ερντογάν, προσθέτοντας ότι «…αυτό γίνεται εφικτό χάρη στην… αποφασιστικότητα του κράτους μου… Η Τουρκία δεν μπορεί να τεμπελιάζει με τα αμυντικά και στρατιωτικά θέματα…», προσέθεσε με έμφαση. Ο Τούρκος πρόεδρος τοποθετεί το ξεκίνημα της κατασκευής στο 2021, όταν θα έχει ναυπηγηθεί το αμφίβιο πολεμικό πλοίο TCG Anadolu, που θα είναι το μεγαλύτερο και πιο ακριβό «στολίδι» του Τουρκικού Στόλου.
«Η Τουρκία φιλοδοξεί να καταστεί η πρώτη ναυτική δύναμη στη Μέση Ανατολή και πιο πέρα, ειδικά σε περιοχές που αποτελούσαν κάποτε την Οθωμανική Αυτοκρατορία…». Ο Ερντογάν επισήμανε ότι η αμυντική βιομηχανία της Τουρκίας γίνεται διαρκώς όλο και πιο ανεξάρτητη από τους ξένους προμηθευτές, κυρίως χάρη στην ανάπτυξη της τεχνογνωσίας από τους ίδιους. «Η στρατηγική μας γεωπολιτική θέση δεν μας επιτρέπει να εφησυχάζουμε…».
Όπως μεταδίδει το Ρωσικό δίκτυο RT, η Τουρκία φιλοδοξεί να καταστεί η πρώτη ναυτική δύναμη στη Μέση Ανατολή, ενώ επισημαίνεται ότι η επιλογή της κατασκευής του αεροπλανοφόρου συνδέεται με την αυξανόμενη ένταση στη Μέση Ανατολή, το «άλυτο» Κυπριακό πρόβλημα μετά την εισβολή του 1974 και τις «εδαφικές αμφισβητήσεις» με την Ελλάδα στο Αιγαίο.
Σε σχέση με την Ελλάδα βέβαια, δεν χρειάζονται ιδιαίτερες αναλύσεις για να γίνει αντιληπτό ότι πρόκειται για μια - ακόμη- αρνητική εξέλιξη στην ισορροπία του τρόμου… την όποια ισορροπία, ασθμαίνοντας προσπαθεί να διατηρήσει η χώρα μας στο εξοπλιστικό πεδίο.
Βεβαίως, η Τουρκική Αεροπορία έχει στη λίστα των παραγγελιών της αεροσκάφη F-35Β, που μπορούν να επιχειρήσουν από σκάφη παρόμοιου μεγέθους…! Έτσι, με μια κινητή ουσιαστικά βάση, στην οποία θα επιχειρούν τα F- 35, θα μπορούν πρακτικά να εμφανίζονται τα συγκεκριμένα μαχητικά, σε οπουδήποτε σημείο από το Ν.Α. Αιγαίο μέχρι και την Κύπρο, δημιουργώντας συνθήκες ναυτικού αποκλεισμού όποτε το θελήσουν. Ταυτόχρονα με την ύπαρξη ενός τέτοιου σκάφους θα μπορεί - και είναι σίγουρο πως θα το πράξει - να ασκεί συνεχή και σταθερή πίεση στην Ελλάδα ώστε, να απόσχει από οποιαδήποτε ενέργεια στην ΑΟΖ σε περίπτωση που η Αθήνα θελήσει να ασκήσει τα δικαιώματά της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου