Το μερίδιο της Σκλαβενίτης θα φτάσει το 35% πανελλαδικά
Σοβαρές ενστάσεις διατυπώνουν οι ανταγωνιστές του Σκλαβενίτη, σχετικά με το deal με το Μαρινόπουλο.
Όπως προκύπτει από την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως,διατυπώνεται ανησυχία για δημιουργία δεσπόζουσας θέσης του ομίλου Σκλαβενίτη σε πολλές τοπικές αγορές. Επίσης, οι ανταγωνιστές εκφράζουν ανησυχία για την αύξηση της διαπραγματευτικής δύναμης του Σκλαβενίτη με κάποιον εξ αυτών να υποστηρίζει ότι «η αύξηση πίεσης στους προμηθευτές για υψηλότερες παροχές και συνέχιση συνεργασίας ενδέχεται να διακινδυνεύσει τη βιωσιμότητα των τελευταίων, ειδικά αυτών που έχουν ρυθμισθεί οι υποχρεώσεις τους».
Αντίθετα οι προμηθευτές φαίνεται να τάσσονται υπέρ του deal καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται «μέρος των προμηθευτών αναφέρθηκε σε θετικές επιπτώσεις με κρατούσαν την άποψη ότι η Σκλαβενίτης έχει καλό όνομα στην αγορά και η δραστηριοποίησή της εκτός Αττικής θα βοηθήσει στην ενίσχυση του ανταγωνισμού και συνακόλουθα στη μείωση των τιμών για τους τελικούς καταναλωτές». Επίσης, «μεγάλο μέρος των προμηθευτών, λαμβάνοντας υπόψη την καλή φήμη του ομίλου Σκλαβενίτη, σχετικά με την συνεργασία του με τους προμηθευτές, αλλά και την μέχρι σήμερα καλή συνεργασία των ιδίων με αυτόν, εκτιμά ότι ο όμιλος δεν θα εκμεταλλευτεί την αύξηση της διαπραγματευτικής του δύναμης προς τους προμηθευτές». Μία, μάλιστα, εταιρεία πιστεύει ότι ακόμη και αν ο όμιλος Σκλαβενίτη επιχειρούσε τέτοιες προσπάθειες, αυτές δεν θα ήταν πρόσφορες διότι «στο ελληνικό λιανεμπόριο οι εκπτώσεις, παροχές και πιστώσεις έχουν φτάσει σε τέτοιο υψηλό και ασύμφορο για τους προμηθευτές επίπεδο, ώστε η οποιαδήποτε περαιτέρω και πρόσθετη απαίτηση θα είναι ανούσια και μη αποδεκτή».
Οι προμηθευτές επίσης επιβεβαιώνουν και την είδηση που κυκλοφόρησε οτι οι υπόλοιπες αλυσίδες τις πιέζουν μετά το κούρεμα των υποχρεώσεων τους προς το Μαρινόπουλο να αυξήσουν τις παροχές τους.
Όπως αναφέρουν χαρακτριστικά: «Ενώ δεν έχει οριστικοποιηθεί η συμφωνία με την Μαρινόπουλος, ήδη υπάρχουν έντονες πιέσεις από τις άλλες αλυσίδες ειδών λιανικής πώλησης ειδών σούπερ μάρκετ προς τους προμηθευτές για αύξηση παροχών», ανέφερε εταιρεία, απαντώντας σε σχετικό ερωτηματολόγιο της ΕΑ και συνεχίζει: «Σε αυτές τις συνθήκες γίνεται κατανοητό ότι θα δημιουργηθούν προβλήματα και θα είναι αδύνατο να επιβιώσει μια μεγάλη μερίδα προμηθευτών, κυρίως βιοτεχνών – τυποποιητών οι οποίοι καλούνται να συμμετέχουν στο κόστος αυτής της εξαγοράς με κούρεμα 50% των οφειλόμενων όχι μόνον από τη ‘Μαρινόπουλος’, αλλά και από τις υπόλοιπες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίοι οδηγούνται με αυτές τις τακτικές σε αχαρτογράφητα νερά ενόψει μάλιστα και της αύξησης της διαπραγματευτικής δύναμης της Σκλαβενίτης’».
Όπως προκύπτει από την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως,διατυπώνεται ανησυχία για δημιουργία δεσπόζουσας θέσης του ομίλου Σκλαβενίτη σε πολλές τοπικές αγορές. Επίσης, οι ανταγωνιστές εκφράζουν ανησυχία για την αύξηση της διαπραγματευτικής δύναμης του Σκλαβενίτη με κάποιον εξ αυτών να υποστηρίζει ότι «η αύξηση πίεσης στους προμηθευτές για υψηλότερες παροχές και συνέχιση συνεργασίας ενδέχεται να διακινδυνεύσει τη βιωσιμότητα των τελευταίων, ειδικά αυτών που έχουν ρυθμισθεί οι υποχρεώσεις τους».
Αντίθετα οι προμηθευτές φαίνεται να τάσσονται υπέρ του deal καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται «μέρος των προμηθευτών αναφέρθηκε σε θετικές επιπτώσεις με κρατούσαν την άποψη ότι η Σκλαβενίτης έχει καλό όνομα στην αγορά και η δραστηριοποίησή της εκτός Αττικής θα βοηθήσει στην ενίσχυση του ανταγωνισμού και συνακόλουθα στη μείωση των τιμών για τους τελικούς καταναλωτές». Επίσης, «μεγάλο μέρος των προμηθευτών, λαμβάνοντας υπόψη την καλή φήμη του ομίλου Σκλαβενίτη, σχετικά με την συνεργασία του με τους προμηθευτές, αλλά και την μέχρι σήμερα καλή συνεργασία των ιδίων με αυτόν, εκτιμά ότι ο όμιλος δεν θα εκμεταλλευτεί την αύξηση της διαπραγματευτικής του δύναμης προς τους προμηθευτές». Μία, μάλιστα, εταιρεία πιστεύει ότι ακόμη και αν ο όμιλος Σκλαβενίτη επιχειρούσε τέτοιες προσπάθειες, αυτές δεν θα ήταν πρόσφορες διότι «στο ελληνικό λιανεμπόριο οι εκπτώσεις, παροχές και πιστώσεις έχουν φτάσει σε τέτοιο υψηλό και ασύμφορο για τους προμηθευτές επίπεδο, ώστε η οποιαδήποτε περαιτέρω και πρόσθετη απαίτηση θα είναι ανούσια και μη αποδεκτή».
Οι προμηθευτές επίσης επιβεβαιώνουν και την είδηση που κυκλοφόρησε οτι οι υπόλοιπες αλυσίδες τις πιέζουν μετά το κούρεμα των υποχρεώσεων τους προς το Μαρινόπουλο να αυξήσουν τις παροχές τους.
Όπως αναφέρουν χαρακτριστικά: «Ενώ δεν έχει οριστικοποιηθεί η συμφωνία με την Μαρινόπουλος, ήδη υπάρχουν έντονες πιέσεις από τις άλλες αλυσίδες ειδών λιανικής πώλησης ειδών σούπερ μάρκετ προς τους προμηθευτές για αύξηση παροχών», ανέφερε εταιρεία, απαντώντας σε σχετικό ερωτηματολόγιο της ΕΑ και συνεχίζει: «Σε αυτές τις συνθήκες γίνεται κατανοητό ότι θα δημιουργηθούν προβλήματα και θα είναι αδύνατο να επιβιώσει μια μεγάλη μερίδα προμηθευτών, κυρίως βιοτεχνών – τυποποιητών οι οποίοι καλούνται να συμμετέχουν στο κόστος αυτής της εξαγοράς με κούρεμα 50% των οφειλόμενων όχι μόνον από τη ‘Μαρινόπουλος’, αλλά και από τις υπόλοιπες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίοι οδηγούνται με αυτές τις τακτικές σε αχαρτογράφητα νερά ενόψει μάλιστα και της αύξησης της διαπραγματευτικής δύναμης της Σκλαβενίτης’».
Την πρώτη θέση στην αγορά κατακτά ο Σκλαβενίτης
Στην εκτόπιση της ΑΒ Βασιλόπουλος από την πρώτη θέση θα πετύχει ο Σκλαβενίτης μετά την ολοκλήρωση του deal με τον Μαρινόπουλο.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ο όμιλος Σκλαβενίτη εκτιμάται ότι θα κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά, με μερίδιο που θα προσεγγίζει το 25% με 35% θα είναι δηλαδή κατά περίπου 5% έως 10% υψηλότερο από τον δεύτερο πλέον ανταγωνιστή, ΑΒ Βασιλόπουλο.
Το δίκτυο των καταστημάτων Ελληνικές Υπεραγορές θα καλύπτει το σύνολο της ελληνικής επικράτειας με 383 καταστήματα όλων των τύπων. Συνολικά πλέον το δίκτυο καταστημάτων του Ομίλου Σκλαβενίτη, το οποίο θα τριπλασιαστεί, θα αριθμεί 544 καταστήματα. Το μερίδιο του ομίλου Μαρινόπουλος στην αγορά λιανικής πώλησης ειδών σούπερ μάρκετ, στην οποία συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται οι ΟΚ ANYTIME και CRM σύμφωνα με στοιχεία του 2015, μετά την ολοκλήρωση της υπό κρίση πράξης, θα είναι πλέον αμελητέο (μικρότερο από [0-5]% στην εθνική αγορά).
Όπως αναφέρεται στην απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ο όμιλος Σκλαβενίτη εκτιμάται ότι θα κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά, με μερίδιο που θα προσεγγίζει το 25% με 35% θα είναι δηλαδή κατά περίπου 5% έως 10% υψηλότερο από τον δεύτερο πλέον ανταγωνιστή, ΑΒ Βασιλόπουλο.
Το δίκτυο των καταστημάτων Ελληνικές Υπεραγορές θα καλύπτει το σύνολο της ελληνικής επικράτειας με 383 καταστήματα όλων των τύπων. Συνολικά πλέον το δίκτυο καταστημάτων του Ομίλου Σκλαβενίτη, το οποίο θα τριπλασιαστεί, θα αριθμεί 544 καταστήματα. Το μερίδιο του ομίλου Μαρινόπουλος στην αγορά λιανικής πώλησης ειδών σούπερ μάρκετ, στην οποία συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται οι ΟΚ ANYTIME και CRM σύμφωνα με στοιχεία του 2015, μετά την ολοκλήρωση της υπό κρίση πράξης, θα είναι πλέον αμελητέο (μικρότερο από [0-5]% στην εθνική αγορά).
bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου