πράγματα σε μια σειρά και να εξασφαλίσει όχι απλά την εύρυθμη λειτουργία της Σχολής αλλά και την αναβάθμισή της.
Ο θόρυβος που προκλήθηκε προκάλεσε τη δημοσιοποίηση πολλών προβληματισμών για τον τρόπο με τον οποίο εκπαιδεύονται οι Ευέλπιδες. Το βασικό ερώτημα είναι πόσο αποτελεσματική είναι αυτή η εκπαίδευση.
Είναι απολύτως κατανοητό ότι η “χημεία” μεταξύ στρατιωτικοποίησης και ακαδημαϊκής εκπαίδευσης είναι πολύ δύσκολο να “βρεθεί”. Πρέπει ,νομίζουμε πρώτα απ΄ όλα να αποφασίσουμε τι Αξιωματικό θέλουμε να “παράγουμε” από τη ΣΣΕ. Αν αποφασίσουμε το “μοντέλο” του Αξιωματικού του αύριο νομίζουμε ότι θα βρούμε ευκολότερα και τη συνταγή.
Το κείμενο που ακολουθεί προέρχεται από άνθρωπο που γνωρίζει από πρώτο χέρι τις συνθήκες που επικρατούν στη ΣΣΕ. Ομολογούμε ότι δυσκολευόμαστε να πάρουμε θέση ,γιατί δεν παριστάνουμε τους ειδικούς που γνωρίζουν τη “μαγική συνταγή” για το τέλειο μείγμα. Για τις υπερβολές που αναφέρονται βέβαια ,πιστεύουμε ότι κανείς δεν μπορεί να είναι σύμφωνός. Το να …σκάβουν οι Ευέλπιδες δεν νομίζουμε ότι προσφέρει κάτι. Ούτε στην στρατιωτικοποίηση ,ούτε στην Ακαδημαϊκή τους εκπαίδευση βεβαίως.
Δημοσιεύουμε το κείμενο για να προκαλέσουμε διάλογο. Ελπίζουμε σε χαμηλούς τόνους.
Το κείμενο:
“Αναφορές γίνονται τελευταία για την κατάσταση που επικρατεί στην Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων. Με αυτήν την αφορμή θα αναφέρουμε μερικά απο τα προβλήματα που μας μεταφέρουν οι ίδιοι οι σπουδαστές Ευέλπιδες.
΄Ενα από τα σημαντικά προβλήματα που έχει η Σχολή είναι οι επιδόσεις των σπουδαστών της, οι οποίες είναι χαμηλές παρόλο που εισάγονται οι αριστούχοι από τις Πανελλαδικές.
•Εγερτήριο 6 το πρωί. Αμέσως μετά γυμναστική (νηστικοί από το προηγούμενο βράδυ στις 20.00)! Οι Ευέλπιδες τρέχουν περίπου 4 χλμ στην πρωινή γυμναστική συν τις ασκήσεις ενδυνάμωσης).
•Με το πέρας της γυμναστικής,μέσα σε μισή ώρα πρέπει να έχουν κάνει μπάνιο, σκούπισμα σφουγγάρισμα και όλες τις δουλειές ώστε να επιθεωρηθεί.
•Στις 8 ακολουθεί πρωινό και μαθήματα εως τις 14.00 όπου σύμφωνα με το πρόγραμμα πρέπει να ξεκουραστούν μέχρι τις 16.00,γιατί στις 17.30 πρέπει να πάνε πάλι για γυμναστική.
•Το απογευμα στις 18.00 έχουν μελετη για 1,5 ώρα (μόνο), στη συνέχεια βραδυνό και ύπνο στις 23.00 (θεωρητικά).
Αυτό είναι το πρόγραμμα. Τι γίνεται στην πραγματικότητα;
Είναι σχεδόν απίθανο Εύελπις να μπορέσει να ξεκουραστεί μεσημέρι, γιατί αυτό που πραγματικά κάνει είναι να σκάβει, να μαζεύει πέτρες, να καθαρίζει συνέχεια τις ίδιες αποθηκες και οτιδήποτε άλλο, εκτός από το να ξεκουράζεται!
Είναι γεγονός ότι ο Εύελπις αντιμετωπίζεται σαν μηχανή που λειτουργεί 24 ωρες τη μέρα.
Να σημειωθεί ότι το πρόβλημα έχει αναφερθεί ουκ ολίγες φορές απο το διδακτικό προσωπικό που εισέπραξε την αδιιαφορία της ηγεσίας. Ευχάριστο γεγονός αποτελεί η στάση του νέου διοικητή ο οποίος έχει φέρει αέρα αλλαγής στην Σχολή.
Το μήνυμα που πρέπει να λάβει η ηγεσία δεν είναι ότι πρέπει να τιμωρήσει τον σπουδαστή που δεν μπορεί να μείνει ξύπνιος στην τάξη αλλα να φτιάξει το κατάλληλο πράγραμμα που θα τον βοηθήσει και θα του παρέχει αρκετό χρόνο να διαβάσει, να αθληθεί και να ξεκουραστεί. Δεν είναι εφικτό με 5 και 6 ωρες ύπνο (χωρίς τις μέρες που μπορεί να ΄χει υπηρεσία και ο ύπνος να μειωθεί ακόμα και στις 2-3 ώρες) να ανταπεξέλθει παραγωγικά ένας άνθρωπος σ΄ αυτές τις συνθήκες”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου