Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017

Μπούργκα – Χιτζάμπ, οι ενδυμασίες των γυναικών του Ισλάμ και η ασφάλεια στην Δύση

Γυναίκα καπνίζει ναργιλέ — φωτό/ Joseph Galanakis
Γράφει ο Αλέξανδρος Νίκλαν
Σύμβουλος Θεμάτων Ασφαλείας
Το τελευταίο διάστημα γίνεται λόγος για τις ενδυματολογικές υποχρεώσεις που
επιβάλει η φανατική ερμηνεία που αφορά το Κοράνι και την γυναίκα στο Ισλάμ.

Ειδικότερα για τα θέματα της χιτζάμπ και της μπούργκα, που φαίνεται, για τον ένα ή τον άλλον λόγο, να προβληματίζουν αρκετούς ανθρώπους οι οποίοι προσπαθούν να ερμηνεύσουν κάποια πράγματα με την δική τους οπτική γωνία. 


Μπούργκα - Χιτζάμπ, οι ενδυμασίες των γυναικών του Ισλάμ και η ασφάλεια στην Δύση - Εικόνα1
Γυναίκα με Μπούργκα σε ΜΒ — φωτό TIMES.COM 
Στο συγκεκριμένο άρθρο δεν θα αναφερθώ στα θέματα περί θέσης γυναικός στο Ισλάμ ή στο πώς αυτό υποτιμά την θέση της ή είναι μια έκφραση θρησκευτική. Θα αναφερθώ καθαρά στο θέμα ασφάλειας και στις εντυπώσεις που πολλές φορές δημιουργούνται από την προβολή μιας κουκουλωμένης γυναίκας προς λόγους προπαγάνδας.
1. Θα πρέπει να θεωρηθεί εξαρχής πώς η κάλυψη με κουκούλα κεφαλιού οποιουδήποτε ατόμου αποτελεί μέγιστο πρόβλημα ασφαλείας καθώς η μη προβολή προσώπου δίνει την ευχέρεια σε κακόβουλα άτομα να προχωρήσουν σε ενέργειες κατά ατόμου, εγκαταστάσεων κτλ. Εξού και σε χώρους και εγκαταστάσεις όπου υπάρχει ζήτημα ασφαλείας εξυπακούεται πώς η προβολή προσώπου είναι απαιτητή και αναγκαία. Η ανάγκη ύπαρξης ασφάλειας των πολλών υπερκαλύπτει την πεποίθηση ή επιθυμία του ατόμου να έχει καλυμμένο το κεφάλι του.
Στην περίπτωση τώρα της μπούργκα, το πρόβλημα μεγενθύνεται όχι διότι είναι μουσουλμανικής πεποίθησης η γυναίκα που την ενδύεται , αλλά επειδή η συγκεκριμένη ενδυμασία έχει αποδειχθεί στο πεδίο πώς δίνει πλεονέκτημα σε κακόβουλα άτομα να κάνουν επιθέσεις κατά των πολλών (βλ. «μαύρες χήρες» σε Καύκασο, γυναίκες με ΑΚ47 κατά αποστολών σε Μ.Ανατολή , κτλ. ). Παράλληλα έχει χρησιμοποιηθεί από τρομοκράτες για να περάσουν σύνορα ως πρόσφυγες (συλλήψεις σε Ελληνικά σύνορα προ ενός έτους περίπου)
Οπότε σε αυτή την περίπτωση και μιλώντας καθαρά για χώρους που πρώτη προτεραιότητα είναι η διασφάλιση ακεραιότητας των πολλών, η επιθυμία/πεποίθηση ενός ατόμου ή και κάποιων παραπάνω δεν μπορεί να υποσκελίσει την παραπάνω ανάγκη για προβολή προσώπου προς ταυτοποίηση.
2. Αναφερόμενος ξεκάθαρα στην προβολή μιας εικόνας γυναικός που κινείται με πλήρης κάλυψη σώματος (μπούργκα) σε χώρα της Δύσης αποτελεί σημείο επιθετικής ψυχολογικής προπαγάνδας από τους φανατικούς Ισλαμιστές.
Είναι προφανές πώς όταν μια ιδεολογική τοποθέτηση από τρομοκράτες επιβάλλεται ακόμα και εκτός περιοχής δράσης τους, δίνει το ψυχολογικό πλεονέκτημα σε αυτούς πώς έχουν «μακρύ χέρι/άγγιγμα» μέσω της ιδεολογικής πειθαρχίας. Έτσι οι γυναίκες πρέπει να είναι καλυμμένες ολόκληρες, οι άντρες να τηρούν κάποια πρότυπα κτλ.. επιβάλλοντας έτσι ένα θρησκευτικό/ιδεολογικό δογματισμό που διαστρεβλώνει και διαχειρίζεται μια ερμηνεία προς όφελος τους, καθώς ο παραβάτης θα τιμωρείται ενισχύοντας έτσι μια «ανώτερη εικόνα προβολής ισχύος» της ιδεολογικής τρομοκρατίας που θέλουν να ταυτίσουν με το Ισλάμ.
3. Γιατί τώρα θεωρώ πώς η δογματική ιδεολογία των τρομοκρατών αποτελεί προπαγανδιστικό όπλο τους; Στις φωτογραφίες  όπως είναι εμφανές υπάρχουν δύο γυναίκες πιο πάνω. Η μία είναι φωτό από το Ιράν και δείχνει μια γυναίκα με ναργιλέ. Η δεύτερη είναι φωτό από ΜΒ και δείχνει μια γυναίκα που κρατάει κινητό. Η πρώτη φοράει απλά χιτζάμπ και έχει τα μαλλιά της καλυμμένα εκφράζοντας έτσι μια προσωπική θρησκευτική ιδεολογία της χωρίς όμως ποτέ να αποτελέσει θέμα ασφαλείας. Στην δεύτερη φωτογραφία η γυναίκα ( ;;; ) φοράει μπούργκα όπου δεν είναι εμφανές ούτε το φύλο της, ούτε ποια/ποιος είναι και ταυτόχρονα αποτελεί και μια προώθηση μιας εικόνας που έχουν ταυτιστεί πλήρως οι τρομοκράτες μαζί της, καλώς η κακώς. Την επιβολή δηλαδή της Σαρία πάνω από τον νόμο του όποιου κράτους.
Έχοντας στο μυαλό όλα τα παραπάνω και μιλώντας όπως ανέφερα ξεκάθαρα πάνω στον χώρο ασφαλείας, είναι προφανές πώς η μόνη αποδεκτή ενδυμασία , τηρουμένων των θρησκευτικών ελευθεριών του ατόμου, είναι η φωτό με την εικονιζόμενη που φέρει χιτζάμπ. Είναι σημαντικό να γίνει αντιληπτό και για αυτό το τονίζω ξανά , πώς οι θρησκευτικές ελευθερίες και εκφράσεις, στον 21ο αιώνα και στον Δυτικό πολιτισμό , έχουν σημαντική θέση όσον αφορά το άτομο, αλλά ακόμα σημαντικότερη θέση έχει η διατήρηση της ασφάλειας και της τάξης του συνόλου της κοινωνίας όπου και θέτει όρια σε κάποιες ατομικές και προσωπικές εκφράσεις, όσο «ιερές» και αν τις θεωρεί ο εκφραζόμενος/η

Παράλληλα όπως ανέφερα είναι σημαντικό να ειπωθεί πώς πρέπει να δοθεί/σταλεί και ένα μήνυμα προς κάθε λογής φανατικούς πώς οι αντιλήψεις που δείχνουν μια ιδεολογική καταπίεση προς όφελος και παροχή ισχύος σε κάποιους εκφραστές μιας διεστραμμένης ερμηνείας μια θρησκευτικής ιδεολογίας, απλά δεν έχουν χώρο στον δυτικό πολιτισμό και στον 21ο αιώνα.
ΥΓ. Σκοπίμως δεν αναφέρομαι στο θέμα θέσης γυναικός στο Ισλάμ, την ψυχολογική πίεση που δέχεται και πως αυτό μεταφράζεται στην καθημερινότητα της , αφού είναι τομέας άλλης ειδικότητας (ψυχολογία/κοινωνιολογία) εξού και θεωρώ πώς χρήζει πιο ορθής και ολοκληρωμένης περιγραφής από κάποιον/κάποια ειδικό επί αυτού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο ΠΑΡΛΑΠΙΠΑΣ δεν παίρνει θέση με πολιτική άποψη σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διαφορά ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δίκη σας ενημέρωση.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.