Για «Σκάνδαλο Fraport» μίλησαν χθες από τα Χανιά ο πρόεδρος των εργαζομένων Πολιτικής Αεροπορίας και τα μέλη της Ανοιχτής Πρωτοβουλίας Πολιτών κατά της
εκχώρησης του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης». Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Βασίλης Αλεβιζόπουλος παρουσίασε πληθώρα στοιχείων που δείχνουν τον αποικιοκρατικό χαρακτήρα της σύμβασης με τη Fraport αλλά και μία σειρά μεθοδεύσεων που ζημιώνουν τα συμφέροντα του ελληνικού Δημοσίου και των εργαζομένων.
Ο κ. Αλεβιζόπουλος καταφέρθηκε ευθέως κατά των δανειστών και του κ. Σόιμπλε προσωπικά τονίζοντας πως στην ουσία επιχειρεί να επενδύσει χωρίς λεφτά στη δημόσια περιουσία της Ελλάδας. «Στόχος είναι τα έσοδα της χώρας από τον τουρισμό, σε μια επένδυση που προς στιγμή δεν έχει στοιχίσει ούτε ένα ευρώ στη γερμανική κοινοπραξία», είπε ο κ. Αλεβιζόπουλος.
Ο κ. Αλεβιζόπουλος προέβλεψε πως η Fraport δε θα μπει στα αεροδρόμια ούτε μέχρι το τέλος του 2017 ενώ έθεσε σημαντικά ζητήματα ασφαλείας για τα αεροδρόμια σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση του προσωπικού. «Πρόκειται για παιδομάζωμα ασχέτων» είπε ο Β. Αλεβιζόπουλος τονίζοντας πως η εταιρία συγκεντρώνει προσωπικό από διάφορες εταιρίες Handling το οποίο ελπίζει ότι με μια τρίμηνη εκπαίδευση θα το καταστήσει ικανό να διαχειριστεί τη λειτουργία των 14 αεροδρομίων. Μάλιστα αποκάλυψε ιδιωτικό συμφωνητικό που έχει υπογράψει ο διοικητής της ΥΠΑ με τη Fraport για τη δωρεάν εκπαίδευση του προσωπικού, έγγραφο για το οποίο, όπως είπε, θα υποβληθεί μήνυση εναντίον του διοικητή για παράβαση καθήκοντος.
Το σημαντικότερο όμως είναι πως οι άνθρωποι αυτοί δε θα προλάβουν να εκπαιδευτούν. Η εκπαίδευση του προσωπικού στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» κράτησε τρία χρόνια και αυτοί νομίζουν πως με ένα μήνα εκπαίδευσης θα μπορούν να αναλάβουν την διακίνηση της πίστας και τη λειτουργία των μηχανολογικών μονάδων των αεροδρομίων, ανέφερε ο κ. Αλεβιζόπουλος, τονίζοντας πως για τα θέματα ασφαλείας έχει ήδη υποβληθεί μήνυση και την υπόθεση έχει αναλάβει η 24η ανακρίτρια της Εισαγγελίας Αθηνών.
Το πραγματικό «σκάνδαλο» όμως αφορά τις μεθοδεύσεις για την δανειοδότηση της Fraport καθώς η ίδια αδυνατεί να καταβάλλει το 1,23 δις που έχει οριστεί ως εφάπαξ τίμημα για την ανάληψη των 14 αεροδρομίων. Τo γεγονός ότι στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ μεσολαβούν για να βρεθούν δάνεια για την εταιρία από διεθνείς τραπεζικούς θεσμούς συνιστά ήδη επί της ουσίας εγγύηση του Δημοσίου για να γίνει η επένδυση, γεγονός που είναι απαράδεκτο για τις ευρωπαϊκές πρακτικές, είπε ο κ. Αλεβιζόπουλος, θυμίζοντας πως η ΟΣΥΠΑ έχει ήδη προσφύγει στα ευρωπαϊκά όργανα για τις κρατικές ενισχύσεις που έχει δεχτεί η Fraport. «Δύο από τα αεροδρόμια που εκχωρούνται στη Fraport, αυτά της Θεσσαλονίκςη και των Χανίων, έχουν ανακατασκευαστεί και επεκταθεί με χρήματα των ευρωπαίων πολιτών, γεγονός που αντιβαίνει τους κανόνες τη ευρωπαϊκής επιτροπής ανταγωνισμού» ανέφερε ο κ. Αλεβιζόπουλος.
Στην ουσία είναι μια επένδυση χωρίς ένα ευρώ , είπε από τα Χανιά ο κ. Αλεβιζόπουλος. Για τα δάνεια της εταιρίας ζητείται η μεσολάβηση του Δημοσίου, για τις επενδύσεις των 300 εκατομμυρίων ευρώ που έχει δεσμευτεί να κάνει η εταιρία στα αεροδρόμια την επόμενη τριετία έχει ήδη εξασφαλίσει από το «πακέτο Γιούνκερ» 400 εκατομμύρια και ακόμα και αν δώσει κάποια χρήματα θα τα εισπράξει πολλαπλάσια από την επόμενη δεκαετία με τέσσερα νέα τέλη και «σπατόσημο» που θα επιβληθούν στις τιμές των εισιτηρίων. Το μόνο που θα κάνει η Fraport είναι να εισπράττει, είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ.
Να πάρουν θέση για το «Σκάνδαλο Fraport» καλούν πλέον τους βουλευτές της Κρήτης τα μέλη της Πρωτοβουλίας Πολιτών κατά της εκχώρησης του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης». «Τους καλούμε να ορθώσουν το ανάστημα τους και να ανταποκριθούν στις ιστορικές ευθύνες που τους αναλογούν ενόψει της εμφάνισης του νέου Σκανδάλου που θα φέρει το όνομα «Σκάνδαλο Φράπορτ» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση ενώ μέλη της Πρωτοβουλίας τόνιζαν χθες πως αν και η υπόθεση ξεκίνησε επί της κυβέρνησης Σαμαρά Βενιζέλου, πλέον στο «σκάνδαλο» είναι εμπλεκόμενη και η παρούσα κυβέρνηση.
Μάριος Διονέλλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου