Η Ρόσι ντι Πάλμα γεννήθηκε το 1964 στην Πάλμα της Μαγιόρκας, στην Ισπανία. Την πρόσεξε ο Πέδρο Αλμοδοβάρ σε ηλικία 22 ετών, ενώ δούλευε ως σερβιτόρα σε ένα καφέ της Μαδρίτης.
Την λάτρεψε για το άσχημο πρόσωπό της, και το θηριώδες σώμα της και της πρότεινε ένα ρόλο σε μια ταινία του. Η Ρόσι δεν άργησε να θαμπώσει τον ισπανό σκηνοθέτη με το εξίσου θηριώδες ταλέντο της.
Εγινε σιγά σιγά μια από τις πιο διάσημες ισπανίδες ηθοποιούς, μέσα από τα έργα του Αλμοδοβάρ. Το χιούμορ και το ασυνήθιστο παρουσιαστικό της την έκαναν ντίβα. Επαιξε θέατρο και τραγούδησε με το συγκρότημα Dionysos.
Κι άλλοι μεγάλοι σκηνοθέτες έβαλαν την Ρόσι ντι Πάλμα στα έργα τους. Ο Robert Altman την αξιοποίησε στην ταινία του « Prêt-à-porter », έπαιξε στο « Le Boulet » του γάλλου Alain Berbérian, και στο « Laisse tes mains sur mes hanches » της Chantal Lauby. Το εκπληκτικό είναι ότι η Ρόσι ντι Πάλμα ανέβηκε και στην πασαρέλα για μεγάλους σχεδιαστές.
Το ασυνήθιστο πρόσωπό της, με ανισόπεδη γεωμετρία προσελκύει τα βλέμματα και προκαλεί σχόλια. Πώς μπορεί να της μιλήσει κάποιος για τη μύτη της;
«Αρνούμαι να δώσω συνεντεύξεις μόνο για το παρουσιαστικό μου, όταν καταλαβαίνω ότι οι ερωτήσεις είναι επιφανειακές. Μου έχει συμβεί να αρνηθώ να παίξω και σε ταινίες όταν κατάλαβα ότι ήθελαν μόνο να χρησιμοποιήσουν το παρουσιαστικό μου. Θέλω να υπάρχει ομορφιά στο βλέμμα του σκηνοθέτη που θα με χρησιμοποιήσει. Μετά, μπορώ να προχωρήσω και προς την ασχήμεια, αν το απαιτεί ο ρόλος.
«Αρνούμαι να δώσω συνεντεύξεις μόνο για το παρουσιαστικό μου, όταν καταλαβαίνω ότι οι ερωτήσεις είναι επιφανειακές. Μου έχει συμβεί να αρνηθώ να παίξω και σε ταινίες όταν κατάλαβα ότι ήθελαν μόνο να χρησιμοποιήσουν το παρουσιαστικό μου. Θέλω να υπάρχει ομορφιά στο βλέμμα του σκηνοθέτη που θα με χρησιμοποιήσει. Μετά, μπορώ να προχωρήσω και προς την ασχήμεια, αν το απαιτεί ο ρόλος.
Εχω δουλέψει με πανέμορφες γυναίκες για τις οποίες η ομορφιά ήταν σκλαβιά. Για μένα ισχύει το αντίθετο: δεν ξέρει κανείς αν είμαι όμορφη άσχημη ή μια άσχημη όμορφη. Σε κάθε περίπτωση εμένα δεν με νοιάζει», δήλωσε σε μια εκπληκτική, παλιότερη συνέντευξη στην Liberation.
Ο ρόλος της στην ταινία «Γυναίκες σε κρίση» του Αλμοδοβάρ, όπου μας έκανε να γελάσουμε απλά καταβροχθίζοντας μια σούπα γκασπάτσιο (με υπνωτικά), έμεινε αξέχαστος. Στο πανί αποτυπώθηκε για πάντα αυτή η κυβιστική ομορφιά της, σαν ο Πικάσο να ζωντάνεψε το πρόσωπό της, σε κομμάτια. Ο κόσμος της τέχνης ήταν πάντα ο ορίζοντάς της, μια προοπτική που της δίνει δύναμη και δημιουργικότητα. Η τέχνη την κάνει να αγαπάει ακόμη και τη μύτη της για την οποία λέει:
«Η μύτη μου; Είναι ένα μυστήριο, σαν τις Πυραμίδες!».
Ο ρόλος της στην ταινία «Γυναίκες σε κρίση» του Αλμοδοβάρ, όπου μας έκανε να γελάσουμε απλά καταβροχθίζοντας μια σούπα γκασπάτσιο (με υπνωτικά), έμεινε αξέχαστος. Στο πανί αποτυπώθηκε για πάντα αυτή η κυβιστική ομορφιά της, σαν ο Πικάσο να ζωντάνεψε το πρόσωπό της, σε κομμάτια. Ο κόσμος της τέχνης ήταν πάντα ο ορίζοντάς της, μια προοπτική που της δίνει δύναμη και δημιουργικότητα. Η τέχνη την κάνει να αγαπάει ακόμη και τη μύτη της για την οποία λέει:
«Η μύτη μου; Είναι ένα μυστήριο, σαν τις Πυραμίδες!».
Σε ηλικία 14 ετών, η έφηβη Ρόσι πόζαρε γυμνή για τους φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών. Πριν γίνει τραγουδίστρια ή ηθοποιός, η Ρόσι ντι Πάλμα υπήρχε ήδη, σαν μια περσόνα που η ίδια δημιούργησε με το ταλέντο της. Το στιλ της, το look της, τα βρήκε με το φυσικό ταλέντο στυλίστριας που διαθέτει, αλλά και της παθιασμένης μοδίστρας που είναι. Ακόμη και ο Jean-Paul Gaultier την κάλεσε στα ντεφιλέ του.
«Ομορφιά είναι η τόλμη. Ομορφιά σημαίνει να μη ζητάς από κανέναν την άδεια να είσαι ο εαυτός σου», λέει η Ρόσι ντι Πάλμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου