– Αναλυτικά η εξοπλιστική γιγάντωση της Τουρκίας που ανατρέπει το ισοζύγιο ναυτικής ισχύος (εικόνες, βίντεο)
Του Βασίλη Καπούλα
Tη στιγμή που η ελληνική πολιτική ηγεσία αποφάσισε να προκηρύξει μέσα στο 2017 διαγωνισμό για να εξοπλιστούν το…2020 τα υποβρύχια Τype 214 του ΠΝ με τορπίλες,
η Τουρκία εξοπλίζεται σαν αστακός «δένοντας» με τα κατάλληλα συστήματα τα πολεμικά τους πλοία ώστε να αποκλείσουν ανά πάσα στιγμή τα νησιά μας στο Αιγαίο. Η εξοπλιστική κούρσα και γιγάντωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας είναι άνευ προηγουμένου.
Σύμφωνα με φωτογραφίες που αποδέσμευσε το τουρκικό ναυτικό κατά την διάρκεια ασκήσεων των ΤΠΚ κλάσεων Dogan, Ruzgar, Yilddiz και Kilic και πιο συγκεκριμένα την εκτέλεση βολών αντιαεροπορικών πυραύλων κατηγορίας MANPADS δεν κάνουν χρήση των τουρκικής μετά από άδεια κατασκευής STINGER αλλά των ρωσικών(!) τύπου IGLA από ειδικούς έστορες υποβοήθησης βολής.
Οι ρωσικοί πύραυλοι μικρής εμβέλειας θεωρούνται πολύ υψηλών προδιαγραφών εμβέλειας 5,2 χιλιομέτρων και ύψους αναχαίτισης 3,5 χιλιομέτρων με ταχύτητες 1,9 μαχ.
Έτσι συμπληρώνεται ο οπλισμός των τουρκικών πυραυλακάτων που εκτός των πυροβόλων των 76mm και 40mm φέρουν και πρόσθετους εκτοξευτές αεράμυνας.
Ταυτόχρονα, στις 28 Οκτωβρίου το τουρκικό υπουργείο άμυνας αποφάσισε να εξοπλίσει τα τουρκικά ελικόπτερα τύπου SH-70B Seahawk με τον πύραυλο μικρής εμβέλειας εγχώριας σχεδίασης Temren.
Ο Temren που σημαίνει κεφαλή βέλους είναι η έκδοση ναυτικού αγώνα L-UMTAS της Roketsan και θα έχει εμβέλειας 8 χιλιόμετρα και βάρος 38 κιλών.
Ο πύραυλος προβλέπεται να αντικαταστήσει τους σε υπηρεσία AGM-114K Hellfire II ενώ ήδη ετοιμάζεται και έκδοση μεγαλύτερης εμβέλειας και βάρος κεφαλής.
Οι ΤΠΚ κλάσης KILIÇ-II είναι η υποέκδοση Tufan και αποτελείται από 6 σκάφη που ακολούθησαν στη ναυπήγηση τις 3 πρώτες KILIÇ-I.
Η κλάση είναι σχεδιασμένη για μειωμένο ίχνος στα ραντάρ αλλά και για πλεύση σε ανοιχτή θάλασσα με κατάσταση μέχρι και 5 όπου μπορεί να αναπτύσσει μέχρι και 24 κόμβους σε αυτό το επίπεδο.
Αποτελούν σχεδίαση βασισμένη στις κλάσεις Dogan/Yildiz αλλά έχουν αυξημένο εκτόπισμα στους 552 τόνους με μήκος 62,4μ ενώ μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες μέχρι και 42 κόμβους. Το πλήρωμα αποτελείται από 45 μέλη.
Ο οπλισμός τους είναι 1 πυροβόλο 76mm/62 με κάλυμμα για χαμηλό RCS , ένα διπλό πυροβόλο των 40mm/70 και 8 πυραύλους Harpoon SSM (συνήθως 4) σε συνδυασμό με εκτοξευτές αναλωσίμων Μκ137, δύο πολυβόλα των 12,7mm και δύο θέσεις εκτοξεύσεις MANPADS. Επίσης για χρήση από τις ειδικές δυνάμεις φέρουν και σκάφος τύπου RHIB.
Στον ηλεκτρονικό τους εξοπλισμό φέρουν ραντάρ αέρος/επιφανείας MW08, ραντάρ επιφανείας SCOUT Mk2, ναυτιλίας 1007, σκόπευσης Sting EO Mk2, ESM Cutlass 1C και ηλεκτροοπτικό αισθητήρα ελέγχου Lirod Mk2.
Όλα τα συστήματα είναι συνδεδεμένα σε ΚΠΜ TACTICOS.
Οι πυραυλάκατοι κλάσης Yildiz είναι ουσιαστικά τα ίδια σκάφη με τα κλάσης Dogan σχεδίασης της γερμανικής Lurssen τύπου FPB-57 με όμως πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά με κυριότερο το νέο σύστημα ΚΠΜ TACTICOS.
Η υποκλάση αυτή έχει δύο σκάφη τα P-348 Yıldız και P-349 Karayel εκτοπίσματος 433 τόνων μήκους 57,8μ. και μέγιστης ταχύτητας 38κόμβων και πλήρωμα 45μέτρων.
Ο οπλισμός των σκαφών αποτελείται από ένα πυροβόλο των 76mm, ένα διπλό πυροβόλο GDMA των 35mm και μέχρι και 8 πυραύλους Harpoon αν και μεταφέρουν συνήθως δύο-τέσσερις για λόγους ευστάθειας. Επίσης έχουν εκτοξευτές αντιμέτρων Mk137 SRBOC και δύο θέσεις εκτόξευσης πυραύλων MANPADS.
Στο ηλεκτρονικό τους εξοπλισμό φέρουν ραντάρ αέρος/επιφανείας AWS 6 Dolphin, επιφανείας TMX, ελέγχου πυρός Liod Mk2, ναυτιλίας KH1007 και σύστημα ESM Cutlass B1 της Thales.
Οι κορβέτες κλάσης ADA αποτελούν το εθνικό πλοίο του τουρκικού ναυτικού κάτω από το πρόγραμμα MILGEM που πλέον περνά στην δεύτερη φάση του αυτό της κατασκευής νέας γενιάς φρεγατών που θα βασίζονται στην σχεδίαση των αρχικών, δείχνουν να αποτελούν σχεδιάσεις σπονδυλωτής κατασκευής ώστε να μπορούν να ενσωματώνουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο μέρος τουρκικής σχεδίασης συστημάτων όταν αυτά ολοκληρώνουν την ανάπτυξη τους.
Έτσι μετά τις αρχικές HEYBELİADA και BÜYÜKADA έχει καθελκυστεί και η BURGAZADA και έχει ξεκινήσει η ναυπήγηση και της KINALIADA που όλες θα έχουν παραδοθεί πριν το 2020.
Τα σκάφη της κλάσης έχουν εκτόπισμα 2,300 τόνων μήκος 99,5μ. Πλάτος 14,4μ. Και αναπτύσσουν μέγιστη ταχύτητα 29 κόμβων με την εμβέλεια να φτάνει τα 3.500 ν.μ. με ταχύτητα 15 κόμβων. Το πλήρωμα ανέρχεται στα 93 άτομα με δυνατότητα φιλοξενίας τα 106 συμπεριλαμβανομένου του αεροπορικού κλιμακίου 11 ατόμων.
Το σύστημα πρόωσης είναι CODAG με συνδυασμό αεροστροβίλου τύπου LM2500 και πετρελαιοκινητήρες για μια συνολική ισχύ 30,000kW. Το σκάφος μπορεί να μεταφέρει στο υπόστεγο ελικόπτερο τύπου S-70 Seahawk ενώ δύο ταχύπλοα τύπου rigid-hulled inflatable boats (RHIB) σε ειδικά περίκλειστα διαμερίσματα μπορούν να βοηθήσουν την διεξαγωγή ειδικών επιχειρήσεων.
Το σκάφος είναι κατασκευασμένο από ατσάλι με υπερκατασκευή από αλουμίνιο ενώ μπορεί να επιχειρεί σε κατάσταση θάλασσας 5 και να πλέει σε κατάσταση 6.
Επίσης στην σχεδίαση του έχει κάνει χρήση τεχνολογιών μείωσης υπερύθρου αλλά και στα ραντάρ ίχνους.
Ο οπλισμός τους αποτελείται από ένα πυροβόλο OTO Melara Super Rapido των 76mm/62cal με δυνατότητα βολής 120β.α.λ. και μέγιστη εμβέλειια 16χιλιόμτερα, δύο σταθεροποιημένες πλατφόρμες οπλισμού της Aselsan τύπου Stabilized Machine Gun Platforms (STAMP) με πολυβόλα των 12.7mm και πακέτο ηλεκτροοπτικών αισθητήρων , έναν 21πλο εκτοξευτή αεράμυνας Mk 49 Guided Missile Launching System (GMLS) με πυραύλους RIM-116 Rolling Airframe Missile (RAM)(Block 1A) εμβέλειας 9χιλιομέτρων, 8 πυραύλους Boeing RGM-84L Harpoon σε δύο τετραπλούς εκτοξευτές Mk141 εμβέλειας120χιλιομέτρων, ταχύτητας 0,9μαχ και κεφαλή 221κιλών.
Για ανθυποβρυχιακό αγώνα οι κορβέτες έχουν δύο τριπλούς εκτοξευτές τορπιλών Mk32 των 324mmγια τορπίλες Mk46 Mod 5 ή Mk54 σύστημα αντιμέτρων της BAE Systems τύπου Mk 36 Super Rapid Bloom Offboard Countermeasures (SRBOC) Chaff and Decoy Launching Systemμε 6πλούς εκτοξευτές των 130mm για αντίμετρα κατά πυραύλων σε συνδυασμό με το τουρκικής κατασκευής KALKAN σύστημα ελέγχου αντιμέτρων που κάνει χρήση δεδομένων από το σύστημα ESM και αισθητήρες καιρού.
Επίσης μέσω του ελικόπτερου οι τουρκικές κορβέτες μπορούν να εκτοξεύσουν πυραύλους Penguin Mk2, Hellfire (AGM-114K) και των κατασκευής Roketsan Mizrak-D (έκδοση καθοδήγησης λέιζερ των UMTAS) και τορπιλών Mk46 ή Mk54. Επίσης είναι εφοδιασμένες με το σύστημα αντιμέτρων κατά τορπιλών της βρετανικής Ultra Electronics , το Sea Sentor Surface Ship Torpedo Defence (SSTD) που θα αντικατασταθεί από το κατασκευής της Aselsan με το όνομα HIZIRSSTD.
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός των σκαφών αποτελείται από το ραντάρ τύπου SMART-S Mk2 κατασκευής κατόπιν αδείας από την Aselsan σχεδίασης της Thales’s τύπου πολυφασματικών εκπομπών 3D στην ζώνη S-band (E/F-band) με εμβέλεια 250χιλιομέτρων για στόχους αέρος και 80χιλιομέτρων για στόχους επιφανείας με δυνατότητα διαχείρισης μέχρι και 750στόχων , σύστημα ελέγχου πυρός STING-EO Mk2 της Thales διπλής ζώνης εκπομπής (I και K) που κάνει συνδυασμό δίσκο ραντάρ διαμέτρου 1,2μ. σε συνδυασμό με αισθητήρες όπως κάμερα ημέρας/θερμική κάμερα και λέιζερ με εμβέλειες καθοδήγησης όπλων μέχρι και τα 72χιλιόμτερα.
Το ραντάρ στόχων επιφανείας είναι το Aselsan ALPER χαμηλής πιθανότητας ανίχνευσης (LPI) στην X-band δύο ραντάρ ναυτιλίας Sperry Marine (Northrop Grumman) τύπου VisionMaster FT S-που μπορεί να ανιχνεύει στόχους επιφανείας που αναπτύσσουν ταχύτητες μέχρι και τους 150κόμβους.
Για αυτοπροστασία φέρει σύστημα προειδοποίησης λέιζερ της Aselsan Laser Warning Receiver (LIAS) με 4 αισθητήρες για ολόπλευρη κάλυψη σε συνδυασμό με τον πυργίσκο ηλεκτροοπτικών αισθητήρων Aselsan ASELFLIR-300T για ανίχνευση και καθοδήγηση όπλων με θερμική/κάμερα ημέρας και τηλέμετρο λέιζερ.
Σύστημα ESM σε ζώνες ελέγχου (2-18 GHz) τύπου Aselsan ARES-2N το εγχώριας ανάπτυξης παθητικό/ενεργητικό σόναρ σκάφους TBT-01 Yakamoz κατασκευής της ONUK-BG Defence Systems σύστημα επιστασίας πλατφόρμας UNIMACS 3000 της Yaltes και το εγχώριας ανάπτυξης σύστημα πληροφοριών μάχης GENESIS (Gemi Entegre Savaş İdare Sistemi, i.e. Ship Integrated Combat Management System) της Havelsan με οθόνες απεικόνισης τύπου MOC ενώ πλήρης είναι και η σουίτα επικοινωνίας με χρήση αδρανειακού συστήματος ναυτιλίας (ECPINS) της OSI Geospatial.
Δορυφορικές επικοινωνίες από την Aselsan X-band SATCOM, GPS, LAN, ECDIS/WECDIS και Link 11/16.
Για τις φωτογραφίες ευχαριστούμε το navalanalyses.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου