Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2016

Εκκρεμότητες και καθυστερήσεις τορπιλίζουν τις αποκρατικοποιήσεις

Υπερβολικά φιλόδοξος φαίνεται πως είναι τελικά ο στόχος να εισρεύσουν στα κρατικά ταμεία 2 δισ. ευρώ έως το 2016 από τις αποκρατικοποιήσεις,
καθώς ο τελικός λογαρισμός «προσγειώνεται» περίπου στα 500 εκατ. ευρώ.

Την ώρα που το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2017 προβλέπει έσοδα 2,6 δισ. ευρώ, το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων έχει πέσει σε μια ιδιότυπη «νάρκη», όπως αναφέρει  το Βήμα. Αν και η ελληνική κυβέρνηση έδειξε μέσα στην χρονιά, παρά τους αφορισμούς του παρελθόντος, να μπαίνει στις «ράγες» του προγράμματος του ΤΑΪΠΕΔ, η δυστοκία στην προώθηση των διαδικασιών φέρνει και πάλι καθυστερήσεις. Επιπλέον, το θολό τοπίο που έχει διαμορφωθεί στην ηγεσία του Ταμείου, μετά την τοποθέτηση του τέως προέδρου του Στέργιου Πιτσιόρλα, στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης ως υφυπουργού απειλεί με στασιμότητα όλες τις εν εξελίξει διαδικασίες.

Αναφορικά με την επένδυση στο Ελληνικό στο δημοσίευμα της εφημερίδας τονίζεται ότι μια κρίσιμη επένδυση για ολόκληρο το Λεκανοπέδιο έχει παγώσει. Η ημερομηνία κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά μετατέθηκε από τις 14 Νοεμβρίου 2016 για το τέλος Μαρτίου 2017. Αυτό προέβλεψε λίγο-πολύ το Compliance Report της Επιτροπής που εκτίμησε στο εξάμηνο το απαιτούμενο διάστημα για την πλήρωση ενός αριθμού προαπαιτούμενων, ωστόσο γνώστες των χρόνων του κρατικού μηχανισμού ανεβάζουν το διάστημα αυτό σε 8-10 μήνες. Μεταξύ των άλλων, το πλέον μετέωρο ζήτημα είναι αυτό της αδειοδότησης ου καζίνου, καθώς απαιτείται η θέσπιση γενικού νομοθετικού πλαισίου για τη χορήγηση αδειών λειτουργίας καζίνου και εντός αυτό του πλαισίου η χορήγηση μέσω δημόσιου διαγωνισμού της αναγκαίας άδειας λειτουργίας.



Την ίδια ώρα στο επόμενο έτος μεταφέρεται τελικά το εφάπαξ τίμημα ύψους 1,234 δισ. ευρώ για την ανάληψη των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την κοινοπραξία Fraport-Slentel, το οποίο θα μπορούσε να ανεβάσει τους στόχους για τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις το 2016.  Τροχοπέδη για το ελληνικό Δημόσιο αποτελεί το υψηλό κόστος των εργασιών που απαιτούνται (εκτιμάται μαζί με τις απαλλοτριώσεις γύρω στα 500 εκατ. ευρώ) για την πιστοποίηση των 14 αερολιμένων βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας έως το τέλος του 2017.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι και η Νέα Δημοκρατία έκανε λόγο για τορπίλη στις αποκρατικοποιήσεις ενώ σχετικά με την επένδυση στο Ελληνικό, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου στη Βουλή παρά το γεγονός ότι διαβεβαιώσε για την ολοκλήρωση των διαδικασιών χωρίς άλλες καθυστερήσεις, δεν έδωσε σαφές χρονοδιάγραμμα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις