Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016

Οι τρεις συνενώσεις-μαμούθ που αλλάζουν τον ναυτιλιακό χάρτη

Τον περασμένο Οκτώβριο έλαβαν χώρα τρία μεγάλα deals στο χώρο της ελληνικής ναυτιλίας. Είναι γεγονός ότι η κρίση που
παρατηρείται στη συγκεκριμένη αγορά διεθνώς έχει θορυβήσει και έχει οδηγήσει τους μεγάλους παίκτες στη λήψη δραστικών μέτρων προκειμένου να επιβιώσουν σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο και γεμάτο προκλήσεις περιβάλλον.

Τα μεγάλα ονόματα του κλάδου προτάσσουν όπως φαίνεται τη δημιουργία κοινοπραξιών ως μία λύση ισχυροποίησης των εταιριών τους δημιουργώντας μια κυρίαρχη τάση στην αγορά. Πρόκειται για κίνηση-ματ, καθώς μια κοινοπραξία αυτόματα αυξάνει τα μεγέθη, τις δυνατότητες αλλά και τις διαθέσιμες επιλογές των εταιρειών που αποφασίζουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και τις δραστηριότητές τους κάτω από μια κοινή ομπρέλα επιχειρήσεων.



Παρακάτω ακολουθούν οι τρεις μεγάλες συνεργασίες που ήρθαν, σύμφωνα με το monoews.gr, να αλλάξουν για τα καλά το τοπίο στην ποντοπόρο ναυτιλία και να κυριαρχήσουν στις διεθνείς μεταφορές. Σύμφωνα πάντως με τους αναλυτές δεν αποκλείεται να δούμε προσεχώς και άλλες ανάλογες κινήσεις.

Gearbulk και Grieg Star

Η ελβετικών συμφερόντων Gearbulk και η νορβηγική Grieg Star ανακοίνωσαν ότι θα ενώσουν τις δυνάμεις τους με σκοπό να δημιουργήσουν μια πολύπλευρη και με γνώμονα τον πελάτη διεθνούς εμβέλειας ναυτιλιακή, που θα κυριαρχήσει στις μεταφορές ξηρού χύδην φορτίου.

Η νέα εταιρεία, μετά την ένωση των δύο στόλων, θα λειτουργεί με περισσότερα από 130 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου που θα περιλαμβάνουν, εκτός από τα συμβατικά φορτηγά πλοία και πλοία τύπου open hatch και semi-open hatch. Μάλιστα, ο συνδυασμένος στόλος της νέας εταιρείας-κολοσσού που ετοιμάζουν οι δυο ναυτιλιακές πρόκειται να ξεπεράσει κάθε προσδοκία, καθώς η συνολική αξία του αναμένεται να αγγίξει τα 814 εκατ. δολάρια!

Η κοινοπραξία θα ελέγχεται τόσο από την Gearbulk όσο και από την Grieg Star, με την πρώτη να κατέχει ποσοστό ύψους 65% και τη δεύτερη να συμμετέχει με ποσοστό της τάξεως του 35%, ενώ το διοικητικό της συμβούλιο θα απαρτίζεται από συνολικά 5 μέλη: τα 3 θα προέρχονται από την ελβετική Gearbulk και τα υπόλοιπα 2 από τη νορβηγική Grieg Star.

Σημειώνεται ότι η ελβετική Gearbulk διαθέτει και διαχειρίζεται έναν στόλο που αποτελείται από περισσότερα από 70 φορτηγά πλοία ενώ η νορβηγική Grieg Star διαθέτει και διαχειρίζεται περίπου 45 πλοία.

Nippon Yusen KK (NYK), Mitsui OSK Lines (MOL) και Kawasaki Kisen Kaisha Ltd. (K Line)

Οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες ιαπωνικών συμφερόντων πρόκειται να ενώσουν τις δραστηριότητές τους στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, δημιουργώντας έτσι μια κοινοπραξία-μαμούθ που θα αποτελεί την έκτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως.

Οι τρεις ιαπωνικές ναυτιλιακές προχωρούν σε αυτή την κίνηση προκειμένου να αντιμετωπίσουν την κρίση που πλήττει τη βιομηχανία και η οποία επιβάλλει δραστικά μέτρα ώστε οι συνέπειές της να περιοριστούν στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

Για την ακρίβεια θα δημιουργήσουν μια ναυτιλιακή κοινοπραξία που το μέγεθός της θα είναι τέτοιο ώστε θα ελέγχει ποσοστό της τάξεως του 7% των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με όσα αναφέρει η κοινή ανακοίνωση των τριών εταιρειών.

Η κοινοπραξία-γίγαντας αναμένεται να έχει λάβει σάρκα και οστά μέχρι την 1η Ιουλίου του 2017 και να κατέχει μερίδιο αγοράς ύψους 19 δισ. δολαρίων, ενώ θα αποτελεί τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή της Ασίας στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων, μετά την κινεζική Cosco Shipping Corp.

Οι δραστηριότητες της κοινοπραξίας αναμένεται να έχουν ξεκινήσει ως τον Απρίλιο του 2018, ενώ θα διαθέτει έναν τεράστιο στόλο που θα αποτελείται από 256 φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η NYK θα έχει συμμετοχή της τάξεως του 38% στην κοινοπραξία, ενώ οι MOL και K Line αμφότερες θα κατέχουν από 31%, όπως αναφέρει η κοινή τους ανακοίνωση.

Carisbrooke Shipping και Nova Marine Carriers

Οι ναυτιλιακές Carisbrooke Shipping και Nova Marine Carriers ανακοίνωσαν ότι αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να δημιουργήσουν μια κοινοπραξία που θα δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου. Οι δυο εταιρείες από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ελβετίααντίστοιχα, από την 1η Ιανουαρίου του 2017 θα δραστηριοποιούνται από κοινού δημιουργώντας έναν συνδυασμένο στόλο που θα αποτελείται από 60 φορτηγά πλοία μικρών αποστάσεων.

Την ίδια στιγμή, τα κεντρικά της Nova Marine στο Λουγκάνο της Ελβετίας θα αποτελέσουν την έδρα των δραστηριοτήτων της νέας κοινοπραξίας.

Σημειώνεται ότι η βρετανική Carisbrooke διαθέτει συνολικά έναν διευρυμένο στόλο 48 φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και πολλαπλών χρήσεων και επικεντρώνεται στις μεταφορές προϊόντων ευρωπαϊκών σιτηρών, λιπασμάτων, άνθρακα αλλά και δασοκομικών προϊόντων.

Από τη μεριά της η ελβετική Nova Marine διαθέτει έναν στόλο που αποτελείται από 50 φορτηγά πλοία και δραστηριοποιείται στις μεταφορές προϊόντων σε περιοχές όπως η Βαλτική, η Βόρεια Ευρώπη, η Μεσόγειος αλλά και η Μαύρη Θάλασσα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις