Η μεγαλύτερη οδική σήραγγα της Ελλάδας, αυτή των Τεμπών, βρίσκεται ήδη στην τελική ευθεία για την παράδοσή τους στην κυκλοφορία κατά τον προσεχή Απρίλιο.
Τα νέα τμήματα που θα παρακάμπτουν τα Τέμπη και τις επικίνδυνες στροφές του Παντελεήμονα, μήκους 25 χλμ, θα διαθέτουν τρεις δίδυμες Σήραγγες η πρώτη στον Ευαγγελισμό μήκους 2 χλμ, η δεύτερη που παρακάμπτει τα Τέμπη μήκους 6 χλμ και η τρίτη που παρακάμπτει τις στροφές του Παντελεήμονα μήκους 2,7 χλμ.
Οι δίδυμες σήραγγες αφορούν σήραγγες δύο κλάδων, δηλαδή η κάθε σήραγγα θα διαθέτει ξεχωριστό κλάδο ανά κατεύθυνση. Σε κάθε σήραγγα, ο κάθε κλάδος ενώνεται με τον διπλανό του με συνδετήριες σήραγγες οι οποίες λειτουργούν ως έξοδοι έκτακτης ανάγκης. Οι συνδετήριες αυτές σήραγγες βρίσκονται σε όλο το μήκος των σηράγγων κάθε 300 μέτρα, ενώ κάθε 900 μέτρα οι έξοδοι αυτοί έχουν τη δυνατότητα διέλευσης των οχημάτων έκτακτης ανάγκης.
Μπορεί να είναι ένα από τα πιο σημαντικά τεχνικά έργα της χώρας, αλλά οι σήραγγες των Τεμπών ασφαλώς υπολείπονται αρκετά χιλιόμετρα από τις μεγαλύτερες σήραγγες της Ευρώπης και του κόσμου, παρότι θα είναι από τις μεγαλύτερες οδικές σήραγγες διεθνώς.
Ας δούμε τις δέκα σήραγγες με το μεγαλύτερο μήκος αρχίζοντας από τη μικρότερη προς τη μεγαλύτερη;
Baojiashan
Με μήκος 11.200 μέτρα, αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο τούνελ της Κίνας. Είναι μέρος του τεράστιου αυτοκινητόδρομου G30 με συνολικό μήκος τα 4.280 χλμ όταν ολοκληρωθεί, που ενώνει τις πόλεις Lianyungang στη βορειοανατολική Κίνα με τη Khorgas που βρίσκεται στα σύνορα με το Καζακστάν. Έχει μια σήραγγα ανά κατεύθυνση και παραδόθηκε στη κυκλοφορία στις 28 Μάιου του 2009.
Gudvanga
Το συγκεκριμένο τούνελ βρίσκεται στη Νορβηγία και στο Sogn og Fjordane . Η σήραγγα συνδέει το χωριό Gudvangen με την κοιλάδα Undredalen και είναι μέρος της ευρωπαϊκού αυτοκινητόδρομου E16. Το μήκος του είναι στα 11.428 μέτρα, καθιστώντας το δεύτερο μεγαλύτερο οδικό τούνελ της Νορβηγίας από την στιγμή που άνοιξε για το κοινό στις 17 Δεκεμβρίου 1991.
Mont Blanc
Από τα πιο δημοφιλή τούνελ της Ευρώπης. Βρίσκεται στα σύνολα Γαλλίας και Ιταλίας κάτω από το όρος Mont Blanc (ή Monte Bianco στα Ιταλικά) της οροσειράς των Άλπεων. Ενώνει τη Γαλλική πόλη Chamonix με την αντίστοιχη Ιταλική Courmayeur. Οι εργασίες ξεκίνησαν το 1957 και ολοκληρώθηκαν το 1965, με ημέρα παράδοσης την 19 Ιουλίου. Το συνολικό του μήκος να ανέρχεται στα 11.611 μέτρα, 8,6 μέτρα πλάτος και 4,35 μέτρα ύψος. Η υψομετρική διαφορά κάθε άκρης της σήραγγα είναι 107 μέτρα, με το υψόμετρο στη γαλλική πλευρά να είναι 1.274 μέτρα και αντίστοιχα στην ιταλική 1.381 μέτρα. Μέχρι την μεγάλη φωτιά που εκδηλώθηκε στις 24 Μαρτίου του 1999 και έχασαν τη ζωή τους 39 άτομα, η διαχείριση της σήραγγας αποτελούταν από δύο φορείς, έναν Γαλλικό, την ATMB και έναν Ιταλικό, την SITMB. Το θλιβερό αυτό γεγονός αποκάλυψε έλλειψη στοιχειωδών μέτρων ασφαλείας και συνεργασίας μεταξύ των δυο μερών και έτσι συστήθηκε μια εταιρεία αποτελούμενη από τους δύο προηγούμενους φορείς.
Maijishan
To δεύτερο μεγαλύτερο τούνελ της Κίνας και ταυτόχρονα το τρίτο μεγαλύτερο στο κόσμο με διπλές σήραγγες, μια ανά κατεύθυνση. Βρίσκεται και αυτό πάνω στον οδικό άξονα G30 της Κίνας που ενώνει τις πόλεις Lianyungang με τη Khorgas και είναι δυτικά της Shanghai, στη περιοχή Baoji Maijishan Tianshui. Είναι ένα από τα τέσσερα τούνελ του συγκεκριμένου δικτύου και το μήκος του είναι 12,290 μέτρα με χρονολογία παράδοσης και αυτό το 2009.
Frejus
Το δεύτερο τούνελ μεταξύ των Γαλλοϊταλικών συνόρων βρίσκεται και αυτό στις Άλπεις Cottian. Μέρος του οδικού δικτύου Α43, στη Γαλλική άκρη βρίσκεται η πόλη Modane και στην Ιταλική η Bardonecchia. Αποτελεί την κύρια αρτηρία μετάβασης προς την κεντρική Ευρώπη, επιλέγοντας την το 80% των οχημάτων, με τα πρώτα 20 χρόνια λειτουργίας της να την έχουν διασχίσει πάνω από 20 εκ. οχήματα. Το μήκος του τούνελ είναι 12.898 μέτρα με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση. Η κατασκευή της διήρκεσε 6 χρόνια και παραδόθηκε στο αυτοκινητιστικό κοινό στις 12 Ιουλίου τους 1980.
Hsuehshan
Μεταφράζεται ως “Snow Mountain” (Χιονισμένο Βουνό) και είναι το μεγαλύτερο τούνελ της Ταϊβάν. Ανήκει στον αυτοκινητόδρομο no.5 που ενώνει την πρωτεύουσα Ταϊπέι με την πόλη Su-ao, Yilan, στα βορειοανατολικά της χώρας, μια απόσταση 54,3 χλμ. Μετά την ολοκλήρωση του στις 16 Ιουνίου του 2006 έπειτα από 15 χρόνια εργασιών, ο χρόνος που χρειάζεται για τη μετάβαση από τη μια πόλη στην άλλη είναι μισή ώρα, όταν πριν ξεπερνούσε τις 2 ώρες. Το συνολικό του μήκος φτάνει 12.942 μέτρα και αποτελείται από μια σήραγγα ανά κατεύθυνση.
Αrlberg
Με μήκος 13.972 μέτρα είναι το τρίτο μεγαλύτερο τούνελ της Ευρώπης. Βρίσκεται στην Αυστρία κατά μήκος του ορεινού όγκου Arlberg και του οδικού άξονα S16 που ενώνει το Tyrol με το Vorarlberg. Δόθηκε στη κυκλοφορία την πρώτη Δεκεμβρίου του 1978 μετά από 4 χρόνια εκσκαφών και στα πρώτα 20 χρόνια λειτουργίας του την είχαν διασχίσει 2,6 εκ. οχήματα.
St. Gotthard
Η συγκεκριμένη σήραγγα βρίσκεται στην Ελβετία και είναι μέρος του ορεινού περάσματος St. Gotthard που στη βόρεια είσοδο της βρίσκεται η πόλη Göschenen και στη νότια η Airolo. Έχει μήκος 16.942 μέτρα και όταν δόθηκε στη κυκλοφορία στις 5 Σεπτεμβρίου του 1980 ήταν η μεγαλύτερη μονή σήραγγα του κόσμου. Δυστυχώς και σε αυτή τη σήραγγα έχει καταγραφεί θανατηφόρο ατύχημα, όταν στις 24 Οκτωβρίου του 2001 συγκρούστηκαν 2 φορτηγά και από τη φωτιά που προκλήθηκε είχε ως θλιβερή συνέπεια την απώλεια 11 ατόμων.
Ζhongnanshan
Αποτελεί το τρίτο κινέζικο τούνελ που βρίσκουμε στη δεκάδα με τα μακρύτερα τούνελ του κόσμου και συγχρόνως το πρώτο διπλής σήραγγας, με κάθε μια να εξυπηρετεί μια κατεύθυνση. Βρίσκεται στην επαρχία Shaanxi της Κίνας και ¨τρυπάει” το βουνό Zhongnan όντας μέρος του οδικού άξονα Xi’an–Ankang που ενώνει τους νομούς Changan και Zhashui. Το μήκος του ανέρχεται στο εκπληκτικό νούμερο των 18.040 μέτρων και παραδόθηκε στη κυκλοφορία πριν 5 χρόνια, στις 20 Ιανουαρίου του 2007 κοστίζοντας 410 εκ. δολάρια.
Lærdal
Ο “βασιλιάς” των τούνελ βρίσκεται στη Νορβηγία και είναι με διαφορά η μεγαλύτερη σήραγγα του κόσμου. Αποτελεί τμήμα της σύνδεσης μεταξύ της πρωτεύουσας του Όσλο και του Bergen, στη δυτική ακτή. Το μήκος του αγγίζει το εκθαμβωτικό νούμερο των 24.510 μέτρων και επίσης είναι μέρος του Ευρωπαϊκού άξονα E16. H κατασκευή του διήρκεσε πέντε χρόνια και παραδόθηκε στη κυκλοφορία στις 27 Νοεμβρίου του 2000. Άξιο αναφοράς για αυτή τη σήραγγα είναι ότι κατά μήκος της μπορεί ο οδηγός να βρει τρία σπήλαια όπως επίσης είναι η μοναδική από τις προαναφερθείσες σήραγγες που ο χρήστης δεν πληρώνει τέλος διοδίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου