Η περιοχή της Αρκτικής μπορεί σύντομα να γίνει το μήλον της Έριδος μεταξύ της Ρωσίας και των κρατών μελών του ΝΑΤΟ…
Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο Mike Scrafton, Αυστραλός πρώην αξιωματούχος και όχι άδικα…
Μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ: «Η Ρωσία έχει χάσει τη δεσπόζουσα θέση της στη Βαλτική και τη Μαύρη θάλασσα και ασφαλή πρόσβαση της στη Μεσόγειο και τον Ατλαντικό. Επιπλέον, η ναυτιλιακή προσέγγιση στην Αγία Πετρούπολη, δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της, απειλείται από το ΝΑΤΟ. Η Ρωσική πρόσβαση στη Μεσόγειο και τον Ατλαντικό είναι πλέον ευάλωτη κινδυνεύοντας ανά πάσα στιγμή με αποκλεισμό από το ΝΑΤΟ. Η πρόσβαση στον Ατλαντικό μέσω της Θάλασσας του Μπάρεντς για το ρωσικό Βόρειο Στόλο στο Severomorsk είναι επίσης ευάλωτη και πάλι από το ΝΑΤΟ», επισημαίνει.
Σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα, η επανένωση της Κριμαίας με τη Ρωσία το 2014 δείχνει την προθυμία της Ρωσίας να προστατεύσει τους «υπόλοιπους στρατηγικούς θαλάσσιους πόρους.» Ωστόσο, τα κράτη του ΝΑΤΟ παραμένουν οι μεγαλύτεροι γεωπολιτικοί αντίπαλοι της Ρωσίας στον Αρκτικό Ωκεανό, σημειώνει ο Scrafton, τονίζοντας ότι το Αρκτικό Συμβούλιο ( ένας διεθνής μηχανισμός διακυβέρνησης) «Κυριαρχείται από μέλη του ΝΑΤΟ, τα οποία επιδιώκουν το καθένα τα δικά τους στρατηγικά και ενεργειακά συμφέροντα στην περιοχή. Ενώ τα μέλη του ΝΑΤΟ που βρέχονται από τον Αρκτικό Ωκεανό, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Δανία και τη Νορβηγία, έχουν επίσης τις δικές τους απαιτήσεις σε εθνικό επίπεδο. Η Ρωσία και το ΝΑΤΟ εξακολουθούν να βλέπουν ο ένας τον άλλο ως μεγαλύτερη απειλή για την ασφάλειά τους», καταλήγει.
Επιπλέον σημαντικό ρόλο παίζει και η ανάμιξη της Κίνας. Παρά το γεγονός ότι η Κίνα δεν έχει σχέση γεωγραφικά με την περιοχή, επιδεικνύει ζωηρό ενδιαφέρον, καθώς μιλάμε για ένα κομμάτι πλούσιο σε φυσικούς πόρους. Επιπλέον, το Πεκίνο έχει ενισχύσει τη συνεργασία με τη Ρωσία, σηματοδοτώντας έτσι το ενδιαφέρον του για έλεγχο της Μόσχας σε ολόκληρη την περιοχή.
Παράλληλα, οι ναυτικές ασκήσεις της Ρωσίας, στοχεύουν στην ανάπτυξη των υποδομών της περιοχής, την προστασία των υπεράκτιων ορυκτών έργων και την ανάπτυξη της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού, που συνδέει την Ευρώπη με την Ασία. Κατά την επίσκεψή του το Σεπτέμβριο στην Επικράτεια Πριμόριε της Ρωσίας, ο Πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν τόνισε τη σημασία της επίσπευσης της κατασκευής των ρωσικών σκαφών που θα διανύουν αυτή τη θαλάσσια διαδρομή.
«Φυσικά, θα χτίσουμε σκάφη για εγχώρια χρήση, αλλά και για υπεράκτια έργα στη ρωσική Άπω Ανατολή και τις αρκτικές περιοχές και για την ανάπτυξη της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού, που θέλουμε να είναι μια παγκόσμια διαδρομή για τις μεταφορές μας. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι δεν είναι μόνο η Ρωσία, αλλά και οι γείτονες χώρες της, που έχουν μεγάλα σχέδια για αυτή τη διαδρομή, η οποία είναι η πιο αποτελεσματική οδός για τη μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, «δήλωσε ο Πρόεδρος Πούτιν.
Κατανοώντας το σημαντικό γεωστρατηγικό ρόλο της περιοχής, αναμένουμε σύντομα ένα ιδιαίτερα τεταμένο σκηνικό, με πρωταγωνίστριες τις δύο υπερδυνάμεις!
hellasforce.com
hellasforce.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου