Πακέτα μυστικών εγγράφων που παραδόθηκαν στους Γερμανούς βουλευτές δείχνουν μεταξύ άλλων ότι ακόμα κι εάν η Ελλάδα συμμορφωθεί με όλες τις έξωθεν απαιτήσεις, το χρέος δεν θα είναι
βιώσιμο, ενώ η επενδυτική χρηματοδότηση των 35 δισ. που υποσχέθηκε ο Ζ.Κ.Γιούνκερ και το Βερολίνο είναι απλώς... ΕΣΠΑ!
Τα έγγραφα δείχνουν ότι το βασικό σενάριο του ΔΝΤ -που είναι και το πιο πιθανό- είναι ότι η Ελλάδα θα έχει χρέος 118% του ΑΕΠ το 2030 ακόμα κι εάν συνυπογράψει το πακέτο των φορολογικών μεταρρυθμίσεων και των περικοπών. Και το ποσοστό αυτό είναι πολύ πιο πάνω από το 110% που προέβλεπε το ταμείο το 2012.
Ανέφικτοι στόχοι
Στις εκτιμήσεις τους οι πιστωτές παραδέχονται ότι στο βασικό σενάριο τους πρέπει να γίνουν «σημαντικές παραχωρήσεις» προκειμένου να βελτιωθούν οι πιθανότητες της Ελλάδας να ξεφύγει μόνιμα από τα οικονομικά της προβλήματα.
Ακόμα και κάτω από το καλύτερο, πιο αισιόδοξο σενάριο, που περιλαμβάνει ρυθμούς ανάπτυξης ετησίως 4% για την επόμενη πενταετία, το επίπεδο του δημόσιο χρέους θα πέσει μόνο μέχρι το 124% μέχρι το 2022. Αυτό το καλό σενάριο προβλέπει ακόμα 15 δισ. ευρώ εισπράξεις από τις ιδιωτικοποιήσεις!
Σύμφωνα με όλα τα σενάρια όμως -τα οποία προβλέπουν και τρίτο πρόγραμμα διάσωσης-, η Ελλάδα δεν έχει καμία πιθανότητα να μειώσει το χρέος της «αρκετά κάτω από το 110% μέχρι το 2022», όπως είχα αποφασίσει οι υπουργοί Οικονομικών του eurgogroup τον Νοέμβριο του 2012 και όπως επιθυμεί το ΔΝΤ.
Στο κείμενο οι ίδιοι οι πιστωτές γράφουν:«Είναι σαφές ότι οι παρεκκλίσεις στην άσκηση της πολιτικής και οι αβεβαιότητες έχουν καταστήσει τους στόχους του 2012 ανέφικτους κάτω από οποιοδήποτε σενάριο».
Χρέος εν ευθέτω χρόνω
Αυτές οι προβλέψεις περιλαμβάνονται στην αναφορά με τίτλο «Preliminary Debt Sustainability Analysis for Greece» (Προκαταρκτική Ανάλυση Βιωσιμότητας του Χρέους για την Ελλάδα), ένα από τα έξι έγγραφα μέρος του συνολικού υλικού που αποτελούσαν την «τελική» πρόταση που εστάλη στην Ελλάδα από τους πιστωτές την περασμένη Παρασκευή. Το ίδιο πακέτο εστάλη σε όλους τους Γερμανούς βουλευτές με την προσδοκία ότι η συμφωνία θα συζητηθεί για να εγκριθεί από τη γερμανική Βουλή. Η ψηφοφορία στην Bundestag δεν έγινε ποτέ μετά την απόρριψη των προτάσεων από την ελληνική κυβέρνηση.
Παρότι στην ανάλυση υπογραμμίζεται το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει ήδη επωφεληθεί από μια σειρά μέτρων μείωσης του χρέους, οι συγγραφείς της παραδέχονται ότι οι «σημαντικές υποχωρήσεις» θα βελτιώσουν τις πιθανότητες απομείωσης του χρέους.
Παρόλα αυτά όμως, παρά την παραδοχή των ίδιων των δανειστών ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να πάει μπροστά χωρίς μείωση του χρέους, στα έγγραφα δεν αποσαφηνίζεται πώς μπορεί να γίνει αυτό ούτε δίνει κάποια λεπτομέρεια για το τρίτο πακέτο βοήθειας, παρότι υποθέτει ότι θα υπάρξει. Υπόσχεται μόνο μια πιο λεπτομερή ανάλυση βιωσιμότητας του χρέους... εν ευθέτω χρόνω.
Η διαφορετική «προσέγγιση» Γιούνκερ
Τα έγγραφα επίσης φωτίζουν και το επενδυτικό πακέτο των 35 δισ., που ορισμένες κυβερνήσεις- συμπεριλαμβανομένης και της Γερμανίας- δήλωσαν πρόσφατα ότι προσφέρονται στην Ελλάδα.
Το δεύτερο λοιπόν, έγγραφο, στο πακέτο των έξι, με τίτλο «Reforms for the completion of the current programme and beyond» (Μεταρρυθμίσεις για την ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος και μετά από αυτό) δείχνουν ότι η «προσφορά» δεν ήταν έτσι ακριβώς όπως την παρουσίασε ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ. Τα διαθέσιμα μετρητά δεν είναι μια ad hoc επένδυση, αλλά στην πραγματικότητα είναι οι χρηματοδοτήσεις μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ που προσφέρει σε τακτικά διαστήματα η Ε.Ε. σε όλα τα μέλη της.
Και όπως επισημαίνει η Süddeutsche Zeitung, η πρόσβαση σε αυτά τα μετρητά προϋποθέτει τη συγχρηματοδότηση από την Ελλάδα σε ποσοστό 15%, ποσό που η χώρα δεν αντέχει να διαθέσει.
Αυτός είναι ο λόγος που η Ελλάδα δεν έχει απορροφήσει κονδύλια από τα 38 δισ. ευρώ που εδικαιούτο από το 2007 μέχρι το 2013.
Κονδύλια για την κάλυψη των χρεών
Το τρίτο έγγραφο αναλύει «τις χρηματοδοτικές ανάγκες και το χρονοδιάγραμμα της εκταμίευσης των δόσεων μετά την πέμπτη αξιολόγηση», αναφέροντας πως η Ελλάδα θα εισέπραττε 15 δισ. για να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου.
Τα μετρητά θα χορηγούνταν σε πέντε δόσεις, αρχής γενομένης από τον Ιούνιο με την έγκριση από την ελληνική Βουλή των προτάσεων, για να καλυφθούν οι ανάγκες της χώρας.
Ωστόσο το 93% των κονδυλίων αυτών θα διοχετεύονταν κατευθείαν στην κάλυψη των χρεών για τη διάρκεια της παράτασης του προγράμματος.
Τα υπόλοιπα έγγραφα καλύπτουν τις δράσεις που αναμένεται να κάνει η Ελλάδα σε συνεννόηση με ΔΝΤ/ΕΚΤ/Κομισιόν και μεταξύ αυτών είναι και εκείνο που δόθηκε στη δημοσιότητα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Σαββατοκύριακο.
Το σχέδιο βασίζεται σε πρωτογενή πλεονάσματα 1%,2%,3% και 3,5% το 2015,2016,2017 και 2018 αντίστοιχα- πράγμα στο οποίο συμφώνησαν και οι δυο πλευρές, υπολογίζει ότι οι αλλαγές στον ΦΠΑ θα αυξήσουν κατά 1% του ΑΕΠ τα έσoδα και η μεταρρύθμιση στο συνταξιοδοτικό θα βοηθήσει στην εξοικονόμηση άλλου 1% του ΑΕΠ το 2016.
Αυτή η μεταρρύθμιση ήταν και το σκληρότερο σημείο των διαπραγματεύσεων. Οι πιστωτές με το σχέδιο τους απαιτούν μέτρα που ισοδυναμούν με περικοπές στις συντάξεις... σε αντίθεση με όσα ισχυριζόταν ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ την Δευτέρα, γράφει ο Guardian.
“Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα
περιεχόμενα του άρθρου”
ΚΛΙΚΑΡΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕ FOLLOW ΣΤΟΝ ΠΑΡΛΑΠΙΠΑ
……
ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΣΟΥ ΠΑΡΛΑΠΙΠΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ LIKE
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου