Γιατί συμβαίνει αυτό άραγε; Η ιδέα και προσπάθεια για μέσα μεταφοράς που θα διασχίζουν τη θάλασσα, είναι όπως ξέρετε ίσως, πανάρχαια. Σχεδίες, ξύλινες βάρκες… και τώρα κρουαζιερόπλοια!
Όμως διαπιστώθηκε, πως έχοντας οποιοδήποτε σχήμα με γωνίες, στα σημεία αυτά, ήταν πολύ πιο επίπονες οι πιέσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ρωγμές. Έτσι, και σε συνδυασμό με το ότι η μαζική κατασκευή κυκλικών παραθύρων είναι ευκολότερη, αναγκαστικά έγινε μια στροφή προς τα στρόγγυλα παράθυρα.
Ισχύει το ίδιο και για τα αεροπλάνα; Λόγω υψομέτρου και ατμοσφαιρικής πίεσης, είναι γνωστοί οι περιορισμοί ασφάλειας που υπάρχουν σε ένα αεροπλάνο και στη διάρκεια μιας πτήσης. Ομοίως, παρατηρεί και εκεί κανείς, πως τα παράθυρα δεν είναι τετράγωνα ή ορθογώνια. Δεν είναι όμως ούτε στρόγγυλα. Είναι οβάλ! Το αρχικά ορθογωνιοποιημένο σχήμα είχε απορριφθεί για τους ίδιους περίπου λόγους με το πλοίο, μιας που ειδικά όταν πρόκειται για αεροσκάφος, πιθανή ρωγμή ή σπάσιμο σε παράθυρο μπορεί να προκαλέσει έκρηξη λόγω διαφοράς πίεσης!
Παρ’ όλ’ αυτά, στα αεροπλάνα, προτιμήθηκε το οβάλ σχήμα έναντι του στρόγγυλου. Ο ένας λόγος καθαρά οικονομικός, μιας που τα οβάλ παράθυρα χρειάζονται μικρότερη επιφάνεια «γυαλιού» απ’ ότι τα αντίστοιχα στρόγγυλα ίδιου μεγέθους. Οι υπόλοιποι λόγοι είναι περισσότερο πρακτικοί, αφού ένα οβάλ παράθυρο μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη εικόνα θέας στους επιβάτες, ενώ παράλληλα, τους διευκολύνει σε αυτό, ανεξαρτήτως του ύψους τους.
“Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα
περιεχόμενα του άρθρου”
ΚΛΙΚΑΡΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕ FOLLOW ΣΤΟΝ ΠΑΡΛΑΠΙΠΑ
……
ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΣΟΥ ΠΑΡΛΑΠΙΠΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ LIKE
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο ΠΑΡΛΑΠΙΠΑΣ δεν παίρνει θέση με πολιτική άποψη σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διαφορά ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δίκη σας ενημέρωση.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.