Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΕΞανά στο αέρα τα μαχητικά F-35 Lightning II


Μία εβδομάδα μετά την διακοπή του πτητικού προγράμματος για το σύνολο του στόλου των F-35 Lightning II της αμερικανικής Αεροπορίας (USAF) και του Σώματος Πεζοναυτών (USMC) τα 51 συνολικά μαχητικά....
5ης γενιάς που επιχειρούν  αυτή τη στιγμή από 3 βάσεις στις ΗΠΑ αποδεσμεύτηκαν και συνεχίζουν ομαλά το πρόγραμμα πτητικών δοκιμών, αξιολόγησης  και εκπαίδευσης νέων χειριστών.

Υπενθυμίζεται ότι η απαγόρευση πτήσεων για τα F-35 εφαρμόστηκε έπειτα από την ανακάλυψη ρωγμής σε πτέρυγα του κινητήρα στο στάδιο χαμηλής πίεσης σε ένα Lightnting II που επιχειρεί από την αεροπορική βάση Edwards στη Καλιφόρνια.

Ο στόλος καθηλώθηκε προληπτικά μέχρι να γίνουν εκτεταμένες δοκιμές με το τμήμα που βρέθηκε ελαττωματικό προκειμένου να διαπιστωθεί η κατάσταση του και να ελεγχθούν και τα υπόλοιπα F-35 που πετάνε σε δοκιμές και εκπαιδευτικές πτήσεις.

Σύμφωνα με το πόρισμα της διερεύνησης αποδείχτηκε ότι η ρωγμή δεν οφείλεται σε σχεδιαστική ατέλεια αλλά σε έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες για παρατεταμένο διάστημα και άλλες μη κατονομαζόμενες καταπονήσεις που προκάλεσαν τη ρωγμή μεγέθους 15 χιλιοστών.

Επιπλέον δεν βρέθηκαν ανάλογα ευρήματα σε κανένα από τα υπόλοιπα 50 επιχειρησιακά F-35 οπότε και ο στόλος επέστρεψε σε πλήρη πτητική δραστηριότητα.

Το γεγονός αυτό κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό καθώς σχετίζεται με μεμονωμένο συμβάν σε αεροσκάφος δοκιμών που για το σκοπό αυτό τυπικά εκτίθεται σε παρατεταμένες καταπονήσεις στο πλαίσιο των εναέριων δοκιμών.

Η εταιρία Pratt & Whitney που κατασκευάζει το κινητήρα F-135 διευκρίνισε σχετικά  ότι ο κινητήρας που βρέθηκε η ρωγμή σε πτερύγιο του συμπιεστή λειτουργούσε σε υψηλή θερμοκρασία μερικές ώρες περισσότερο σε σχέση με το χρόνο μιας τυπική πτήσης μαχητικού F-35 με αποτέλεσμα το πτερύγιο νε ξεπεράσει τη δομική αντοχή του.

Ανήκει σε μαχητικό του στόλου πτητικών δοκιμών που εκτίθεται σε παρατεταμένες ώρες λειτουργίας σε περιβάλλον υψηλών θερμοκρασιών για την επέκταση του φακέλου πτήσης του F-35.

Με δεδομένο το μεγάλο κόστος ανάπτυξης αλλά και το μεγάλο μέγεθος της τεχνολογικής πρόκλησης που αντιπροσωπεύει το πρόγραμμα JSF, (το οποίο αναπτύσσει ένα μαχητικό σε τρείς εκδόσεις που θα καλύψει τις ανάγκες τριών διαφορετικών Όπλων και εξαγωγικών πελατών) υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον γύρω από το πρόγραμμα ανάπτυξης που είναι λογικό ότι θα αντιμετωπίσει τεχνικές δυσκολίες όπως κάθε νέο σύστημα που βρίσκεται σε φάση δοκιμών και ανάπτυξης.

Το πρόγραμμα πτητικών δοκιμών εξελίσσεται παρόλα τα προβλήματα  πολύ καλά με συνεχή επέκταση του φακέλου πτήσης  και πιστοποίηση συστημάτων που θα οδηγήσουν το F-35 στο στάδιο της ωρίμανσης αποδίδοντας το κορυφαίο ίσως μαχητικό κρούσης της Δύσης.

Για το θέμα του κόστους πάντως τα ερωτηματικά συνεχίζουν να υπάρχουν γεγονός που επηρέασε και την Τουρκία ώστε να επικαλεστεί το υψηλό κόστος στο οποίο βρίσκονται ακόμη τα αεροπλάνα χαμηλού ρυθμού παραγωγής LRIP (Low Rate Initial Production).

 Η αρχική πρόθεση της Άγκυρας ήταν η αγορά των δυο F-35 ώστε να ξεκινήσει εκπαίδευση στις ΗΠΑ το 2015. Εφόσον όμως δεν έχουν συμπεριληφθεί στο LRIP 5 αυτό σημαίνει καθυστέρηση των παραδόσεων για μετά το 2017-18.


ΚΛΙΚΑΡΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕ FOLLOW ΣΤΟΝ ΠΑΡΛΑΠΙΠΑ


ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΣΟΥ ΠΑΡΛΑΠΙΠΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ LIKE





Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις