Την 21η Φεβρουαρίου 2013 αποστάθηκε στις σχολικές μονάδες, τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλους αρμόδιους φορείς εγκύκλιος με........
θέμα «Οργάνωση και λειτουργία Σχολικών Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας για το σχολικό έτος 2012 – 2013», η οποία ορίζει την λειτουργία της ενισχυτικής διδασκαλίας το φετινό σχολικό έτος.
"Σκοπός του προγράμματος η επανένταξη στη μαθησιακή διαδικασία, η μείωση της μαθητικής διαρροής... η βελτίωση της απόδοσης..."
Είναι τραγικά γελοίο κάποιος να ισχυρίζεται πως ένα πρόγραμμα που στην καλύτερη θα κρατήσει ενάμιση μήνα (ξεκινά τυπικά 21/2, το σχολικό έτος τελειώνει 15/5, μεσολαβούν αργίες, διακοπές Πάσχα) είναι δυνατό να βοηθήσει πραγματικά τους μαθητές και να εξυπηρετήσει όλους τους παραπάνω στόχους.
Στην δε παράγραφο 6 της εγκυκλίου ορίζεται ότι η επιλογή των μαθητών θα γίνεται βάσει του μέσου όρου στον βαθμό τριμήνου και στο βαθμό του συγκεκριμένου μαθήματος. Πρώτη φορά μπαίνει τέτοιο κριτήριο για την συμμετοχή μαθητών στην Ενισχυτική Διδασκαλία. Μέχρι τώρα όποιος μαθητής ήθελε μπορούσε να παρακολουθήσει, κάνοντας μια απλή αίτηση στο σχολείο του. Αλλά φαίνεται ότι κάτι τέτοιο θεωρείται πολυτέλεια τον καιρό του μνημονίου. Και βέβαια δεν μπορούμε να μην σχολιάσουμε πως κάποιο αντικειμενικό κριτήριο επιλογής δεν υπάρχει μέσα στην εγκύκλιο. Ο διευθυντής ΔΔΕ ορίζει ποιος είναι ο βαθμός και ο μέσος όρος κάτω απ’ τον οποίο θα δικαιούνται οι μαθητές να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα. Αν πχ ο εκάστοτε διευθυντής ΔΔΕ ορίσει ότι ο βαθμός τριμήνου είναι κάτω από 8 και ο μέσος όρος κάτω από 10 αντιλαμβανόμαστε όλοι πόσοι μαθητές θα μπορούν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα.
Οι επόμενες παράγραφοι στην συγκεκριμένη εγκύκλιο θα μπορούσαν να είχαν πλαγιότιτλο «Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση πριν από εσάς για εσάς». Το Υπουργείο στήνει έναν γραφειοκρατικό μηχανισμό για να βρει άλλοθι να κλείσει τμήματα, να πετάξει εκπαιδευτικούς με το πρόσχημα της χαμηλής αποδοτικότητας. Απ’ όλα έχει ο μπαξές... Επιτόπιους ελέγχους από τον διευθυντή της ΔΔΕ και από σχολικούς συμβούλους, διαγραφές μαθητών ή μετακινήσεις τους σε άλλα τμήματα, εργασιακές μεταβολές στους εκπαιδευτικούς ανάλογα με όλες τις παραπάνω ενέργειες. Δυστυχώς δεν χρειάζεται να είναι κανείς μάντης για να καταλάβει ότι όταν το Υπουργείο θεσμοθετεί τον επιτόπιο έλεγχο τι θέλει να κάνει. Μπορεί η εγκύκλιος να μην αναφέρει με απόλυτη σαφήνεια ποια θα είναι τα κριτήρια, τι θα ελέγχει, με ποιον τρόπο, αλλά σε τούτους τους χαλεπούς όλοι ξέρουμε πώς θα χρησιμοποιηθεί.
Όσο αφορά την διαδικασία πρόσληψης έχουμε να επισημάνουμε κατ’ αρχήν τα εξής:
· Οι υποψήφιοι διδάσκοντες μπορούν να κάνουν αίτηση μόνο σε 1 ΔΔΕ για τα μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας. Το μέτρο αυτό είναι πέρα για πέρα άδικο αφού παραβιάζει τον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών με απροκάλυπτο τρόπο! Αλλά προφανώς το Υπουργείο αντιλαμβάνεται πως δεν είναι και εύκολο με αυτήν εργασιακή ανασφάλεια που υπόσχεται να ζήσει και κανείς, οπότε προλαμβάνει με πειθαρχικό πάντα τρόπο.
· Η εγκύκλιος, όπως προείπαμε, είναι ασαφής στο ζήτημα των επιτόπιων ελέγχων, ανοίγοντας νέο παράθυρο διοικητικής αυθαιρεσίας!Οι μεταβολές στην λειτουργία των τμημάτων θα μεταφράζονται και σε αλλαγές στην εργασιακή σχέση – μισθοδοσία του εκπαιδευτικού. Για να μην φανταστούμε πόσο εύκολα μπορεί να κλείσει ένα τμήμα, να απολυθεί ο εκπαιδευτικός ή να χάσει αρκετές ώρες με αποτέλεσμα να υποαπασχολείται στον έσχατο βαθμό. Και οι λιγότερο καχύποπτοι ας θυμηθούν τα όργια της ΠΔΣ για να γίνουν λίγο περισσότερο πραγματικοί…
· Χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ, δηλαδή καθυστέρηση στην πληρωμή, περιοδικότητα του προγράμματος κλπ.
· Δεν διευκρινίζεται, επίσης, αν θα μπορεί κάποιος να συμπληρώνει ωράριο στο συγκεκριμένο πρόγραμμα ή είναι μόνο για ΑΜΩ και ωρομίσθιους. Γιατί για όποιον δεν το γνωρίζει Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη γίνεται φέτος στα Λύκεια, χωρίς προσλήψεις αλλά από συμπλήρωση ωραρίου! Ας τολμήσει το Υπουργείο να δώσει στην δημοσιότητα στατιστικά στοιχεία για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, για να δούμε πόσα τμήματα λειτουργούν…
Η νέα εγκύκλιος για την Ενισχυτική Διδασκαλία δεν αφήνει περιθώρια για αυταπάτες. Προσπαθεί να χρυσώσει το χάπι για το επικείμενο ξερίζωμα χιλιάδων αναπληρωτών που με πολύ κόπο στελεχώνουν και κρατούν όρθιο το Δημόσιο Σχολείο σε αυτούς τους τόσο δύσκολους καιρούς.
Η μέθοδος του καρότου και του μαστίγιου έχει τραβήξει πολλά χρόνια
Μαζί με τις ΕΛΜΕ και τη συλλογική μας αντίδραση δε θα επιτρέψουμε να στηθεί κανένας πελατειακός μηχανισμός.
Πλήρης διαφάνεια στις προσλήψεις από τον Ενιαίο Πίνακα αναπληρωτών.
Το δημόσιο σχολείο έχει ανάγκη από πραγματικά αντισταθμιστικά προγράμματα για όλους τους μαθητές που θεωρούν και θέλουν να τα παρακολουθήσουν. Τα προγράμματα αυτά οφείλουν να εντάσσονται στο κανονικό πρόγραμμα, να χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό, να στελεχώνονται από μόνιμους εκπαιδευτικούς με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Και μιας και πολύς λόγος γίνεται τελευταία για το ποια και πόσα κενά, ένα σχολείο που πραγματικά λειτουργεί για τον μαθητή και με βάση τις ανάγκες του έχει ανάγκη από μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών
Πανελλήνια Ένωση Αδιόριστων Εκπαιδευτικών
ΚΛΙΚΑΡΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕ FOLLOW ΣΤΟΝ ΠΑΡΛΑΠΙΠΑ
ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΣΟΥ
ΠΑΡΛΑΠΙΠΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ LIKE
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο ΠΑΡΛΑΠΙΠΑΣ δεν παίρνει θέση με πολιτική άποψη σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διαφορά ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δίκη σας ενημέρωση.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.