Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2013

ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ, ΟΙ ΛΥΣΕΙΣ Έτος κρίσιμων αποφάσεων για την Πολεμική Αεροπορία το 2013 - Ή ενισχύεται ή ...


Χρονιά αποφάσεων αναμένεται να είναι το 2013 στην προσπάθεια ενίσχυσης της Πολεμικής Αεροπορίας καθώς στη σύσκεψη του ΚΥΣΕΑ αύριο Τετάρτη, πέρα από την....
απόφαση προμήθειας των 67 κιτ ανταλλακτικών για τους κινητήρες F-100-29 PW, αναμένεται να υπάρξει μία πρώτη συζήτηση για την ενίσχυση του Κλάδου, η οποία είναι αυτονόητη μετά τις εξελίξεις που υπάρχουν στα θέματα των υδρογονανθράκων.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος έχει δώσει κατευθύνσεις, ώστε να βρεθούν ρεαλιστικές λύσεις προς τη κατεύθυνση επαναφοράς της επιχειρησιακής ικανότητας της ΠΑ στα πρότερα αποδεκτά επίπεδα συγκριτικά με τις εν δύναμει απειλές.

Η Πολεμική Αεροπορία διανύει σήμερα μια κρίσιμη περίοδο για την μελλοντική της αποτρεπτική δύναμη. Προγράμματα έχουν ακυρωθεί, άλλα έχουν αναβληθεί επ΄ αόριστο, ενώ η προμήθεια ενός Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους έχει μείνει εκκρεμής.

Ταυτόχρονα η Τουρκία με μια παραγγελία «μαμούθ» ύψους 16 δισ. $ ετοιμάζεται να εντάξει στο οπλοστάσιό της 100 F-35 αρχής γενομένης από το 2015. Η stealth αυτή απειλή πρόκειται να αλλάξει όλα τα δεδομένα στο Αιγαίο

Έτσι λοιπόν η ΤΑ θα βρεθεί αντιμέτωπη στο τέλος της δεκαετίας με τουλάχιστον 250 + 100  αεροσκάφη από τα οποία τα 50 εκτιμάται πως θα είναι F-35. Από όποια πλευρά πάντως και να εξεταστεί ο συσχετισμός, η τουρκική Αεροπορία θα διατηρεί συνεχώς ένα ελάχιστο αριθμό 300+ μαχητικών πρώτης γραμμής.

Πέρα από το γεγονός ότι στην παρούσα φάση είναι αδύνατη για οικονομικούς λόγους η ενίσχυση με Νέα Μαχητικά (αν και θα απαιτηθεί να ενταχθούν κατ'ελάχιστον 100 Νέα Μαχητικά Αεροσκάφη μεταξύ 2018 και 2021 λόγω απόσυρσης των F-16 Block30, των Mirage-2000EGM/BGM και των F-4 AUP) αφού θα απαιτηθούν 10-12 δισ. ευρώ το ολιγότερο, είναι ίσως αργά για να υπάρξει ένας σχεδιασμός για να αντιμετωπιστεί σε επίπεδο αέρος-αέρος η μη αντιμετωπίσιμη τουρκική απειλή που θα γίνει σαφής από το 2017.

Από εκεί και πέρα υπάρχει μόνο η λύση των μεταχειρισμένων μαχητικών. Όχι τόσο για να χρησιμοποιηθούν κατά των F-35, αλλά για να εξισορροπηθεί η τεράστια αριθμητική της ΤΗΚ.

Οι προτάσεις είναι συγκεκριμένες: Το μαχητικό F-15E, περίπου 48 μονάδες του οποίου θα καταστούν άμεσα διαθέσιμες από τις ΗΠΑ μέχρι το τέλος της χρονιάς λόγω οικονομικών περικοπών, τα Eurofighter του Tranche 1 και πιθανόν να υπάρξει και γαλλική προσφορά για τα Rafale που ήδη υπηρετούν στην γαλλική Αεροπορία. Επίσης υπάρχει η Μοίρα των F-16C/D Block 30 που αποσύρει η USAF από την 132 Πτέρυγα (FW)  με έδρα το αεροδρόμιο Des Moine στην Άιοβα των ΗΠΑ

Τα F-16Block 30/32 της USAF μπορεί να είναι αεροσκάφη που έχουν στη πλάτη τους 20-25 χρόνια υπηρεσίας αλλά δεν έχουν καμία σχέση με τα Block-30 της ΠΑ από πλευράς ικανοτήτων.

Έχουν δεχτεί συνεχείς δομικές αναβαθμίσεις και εξοπλισμό συστημάτων (χαρακτηρίζονται ως Block 30++) σε σημείο που να θεωρούνται από πολλές απόψεις ιδίων δυνατοτήτων των Block 52+ Advanced Συγκεκριμένα είναι τα μοναδικά F-16 σε υπηρεσία στην USAF με ικανότητα απεικόνισης κινητού χάρτη, διαθέτουν σύστημα αυτοπροστασίας AN/ALQ-213, καθώς και αναβαθμισμένο σύστημα ναυτιλίας Embedded GPS/INS (EGI) με γυροσκόπια λέιζερ.

Σε συνδυασμό με την ικανότητα μεταφοράς του ατρακτηδίου σκόπευσης LITENING, τα καθιστούν ικανά να χρησιμοποιήσουν κατευθυνόμενα πυρομαχικά Joint Direct Attack Munition (JDAM) και άλλα όπλα που μόνο τα F-16 Block 52+ Advanced μπορούν να μεταφέρουν στο στόλο της ΠΑ.

Μια ενδιαφέρουσα περίπτωση  αναμφισβήτητα είναι αυτή των Mirage 2000-9 από τα ΗΑΕ. Στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας η χώρα αυτή του Κόλπου παράγγειλε από τη Γαλλία 20 νέα Mirage 2000-9 και 12 διθέσια 2000-9D. Η παραγγελία δόθηκε το 1998 και οι  παραδόσεις τους ξεκίνησαν την άνοιξη του 2003 ενώ επιπρόσθετα η Αεροπορία της χώρας προχώρησε σε αναβάθμιση και επιπλέον 30 Mirage 2000EAD στο επίπεδο «-9», τα οποία είχε προμηθευτεί σε προηγούμενη αγορά.
Το επίπεδο του «-9» θεωρείται ανάλογο του «-5» αν όχι παρόμοιο και η διαφορετική ονοματολογία οφείλεται στο γεγονός ότι τα ΗΑΕ είχαν αρχικά αναλάβει το κόστος ανάπτυξης της συγκεκριμένης αναβαθμισμένης διαμόρφωσης.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις η τιμή που ζητούσαν τα ΗΑΕ για κάθε αεροσκάφος –μαζί με τον εξοπλισμό του βλήματα αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους συν ατρακτίδια- κυμαινόταν μεταξύ 18 και 20 εκατ. €. Τα αεροσκάφη θεωρούνται σχεδόν καινούργια καθώς έχουν συμπληρώσει ελάχιστο αριθμό πτήσεων και η κατάσταση στην οποία βρίσκονται θεωρείται ως άριστη.

Η ενίσχυση της ΠΑ με 32 αεροσκάφη «-9» + 30 (εάν η αγορά και των αναβαθμισμένων «-9»ν θεωρηθεί απαραίτητη) θα έδινε στην ΠΑ μια δύναμη 62 αεροσκαφών επιπέδου «-5» που μαζί με τα 25 που υπηρετούν αυτή τη στιγμή θα μπορούσε να διαμορφωθεί μια συμπαγής και ομοιογενής δύναμη από 87 αεροσκάφη (τέσσερις Μοίρες).
Σε κάθε περίπτωση πάντως η αντιμετώπιση του F-35 εκ των πραγμάτων απαιτεί ένα νέο τύπο αεροσκάφους, αλλά που και για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα είναι μια λύση που δεν συμβαδίζει με την υπάρχουσα κατάσταση στη χώρα.

Πάντως ότι είναι να γίνει πρέπει να γίνει άμεσα. Σε διαφορετική περίπτωση, όχι απλά θα τεθούμε υπό καθεστώς γεωστρατηγικής ομηρείας η χώρα, αλλά θα απωλεσθούν και τα δικαιώματα σε ΑΟΖ, ενώ θα τεθεί υπό άμεση αμφισβήτηση ακόμα και η ελληνική εθνική κυριαρχία στο Αρχιπέλαγος...



ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΣΟΥ ΠΑΡΛΑΠΙΠΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ LIKE



Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις